Klasiku s moderní technikou? Jeden klenot je na prodej

Obdivujete 911 od Singeru? Pak tu pro vás máme další krásnou kombinaci historie a současnosti.

Firmy, které staví unikátní auta kombinující klasické tvary s novodobou technikou už tu jsou. Ačkoliv nacpat do historického veterána techniku z moderního auta je vždy trochu kontroverzní, společnosti jako Singer, Eagle nebo Icon se do toho pustily po hlavě a sklízí obdiv.

Mezi tyto firmy se řadí také Mechatronik, firma sídlící jen pár kilometrů za Stuttgartem. Specializuje se na renovaci a prodej oldtimerů i youngtimerů, které kdysi vyjely z fabrik Mercedesu. V posledních letech se ale i oni pouští do nových sfér a staví Mercedesy s transplantovanými vnitřnostmi.

Společnost začala s Mercedesem W113, který představila před šesti lety ve Frankfurtu. Jde o kabriolet SL, jemuž se přezdívá Pagoda. Na přání zákazníka do vozu dokážou dát moderní šestiválce i osmiválce, včetně 5,5-litrového motoru AMG.

Tuto úpravu také dávají do Mercedesu W111, ikonického kupé či kabrioletu vyráběného mezi léty 1961 a 1971. Jeden takový mají zrovna teď na prodej. Jde o kupé z roku 1970, které dostalo právě osmiválec AMG o objemu 5,5 litru a výkonu 360 koní, který byste původně našli v Mercedesu SLK 55 AMG generace R171 vyráběném mezi lety 2004 a 2010.

Napadá nás uštěpačná námitka, že Mechatronik tímto způsobem poněkud paradoxně nahrazuje techniku z dob, kdy Mercedes měl pověst etalonu kvality a místo ní vybaví vůz technikou z období největšího úpadku kvality za celou historii automobilky. Ale kdepak – věříme, že inženýři vědí, co dělají. 40 let rozdílu mezi původní a novou technikou dělá své navzdory pověsti.

Každopádně, nejde jen o pohonné ústrojí. Transplantován byl i podvozek, brzdový systém nebo tříbodové bezpečnostní pásy. Z venku byste ale jinak ani nepoznali, že se jedná o moderní pojetí krásné klasiky. V interiéru je vše ostatní původní, včetně radia či řadící páky automatické převodovky.

Auto je nalakováno do původního odstínu černé a interér oplívá čerstvou kůží v původní koňakové barvě. Na palubní desce vidíme, že má vůz najeto 11 299 kilometrů, není ovšem zřejmé, jestli je to za celou dobu existence tohoto vozu, tohoto motoru nebo se jedná o nájezd od dokončení přestavby. Ačkoliv nevíme, proč by někdo dělal, Mechatronik říká, že v případě zájmu může vůz kdykoliv vrátit do stavu nového auta s původními vnitřnostmi, jakoby právě vyjelo z fabriky.

Na každý pád, firma si za vůz říká rovných 400 tisíc euro, tedy cirka 10,4 milionu korun. To už je pořádně mastná cenovka, nicméně nechat si postavit obdobné Porsche od Singeru je ještě o něco dražší záležitost. Nabídku si můžete prohlídnout přímo na webu Mechatroniku.

Toyota 2000 GT Convertible: Japonská kráska z bondovky

Toyota 2000GT se ukázala jako skvělé auto pro pátou bondovku, ale vysoký vzrůst Seana Conneryho si vyžádal vývoj otevřené verze Convertible.

Číst celé

Stříbrné šípy: Jaký je původ přezdívky neporazitelných německých závodních vozů

Stříbrné šípy patří k největším legendám předválečných Grand Prix, protože obvykle vyhrávaly všechny závody, ve kterých startovaly.

Číst celé

Pierre Veyron: Nejslavnější moderní Bugatti vzdává hold hrdinovi z odboje

Válečný hrdina a odbojář Pierre Veyron se nechal přemluvit k závodění Albertem Divem a byl jedním z nejdůležitějších jezdců Bugatti.

Číst celé

Budoucnost Porsche 911 zachránil nadšený inženýr, který naštvaně maloval na zeď

Porsche 911 mělo na začátku 80. let definitivně skončit, ale naštvaný inženýr Peter Schutz dal vedení jasně najevo, že ikonické kupé prostě nesmí zemřít.

Číst celé

Dauer 962 Le Mans: Extrémní Porsche s průkazkou do silničního provozu

Dauer 962 Le Mans byl konverzí závodního Porsche 962 na silniční supersport. Inženýři pod vedením závodníka vyvinuli rychlejší auto než byl McLaren F1.

Číst celé

Fiaty S.61, S.74 a S.76: 4 válce a objem až 28,3 litru

Závodění bylo před první světovou válkou opravdovou chlapskou záležitostí. Důkazem jsou tyto Fiaty s ohromnými čtyřválci.

Číst celé