Klasiku s moderní technikou? Jeden klenot je na prodej

Obdivujete 911 od Singeru? Pak tu pro vás máme další krásnou kombinaci historie a současnosti.

Firmy, které staví unikátní auta kombinující klasické tvary s novodobou technikou už tu jsou. Ačkoliv nacpat do historického veterána techniku z moderního auta je vždy trochu kontroverzní, společnosti jako Singer, Eagle nebo Icon se do toho pustily po hlavě a sklízí obdiv.

Mezi tyto firmy se řadí také Mechatronik, firma sídlící jen pár kilometrů za Stuttgartem. Specializuje se na renovaci a prodej oldtimerů i youngtimerů, které kdysi vyjely z fabrik Mercedesu. V posledních letech se ale i oni pouští do nových sfér a staví Mercedesy s transplantovanými vnitřnostmi.

Společnost začala s Mercedesem W113, který představila před šesti lety ve Frankfurtu. Jde o kabriolet SL, jemuž se přezdívá Pagoda. Na přání zákazníka do vozu dokážou dát moderní šestiválce i osmiválce, včetně 5,5-litrového motoru AMG.

Tuto úpravu také dávají do Mercedesu W111, ikonického kupé či kabrioletu vyráběného mezi léty 1961 a 1971. Jeden takový mají zrovna teď na prodej. Jde o kupé z roku 1970, které dostalo právě osmiválec AMG o objemu 5,5 litru a výkonu 360 koní, který byste původně našli v Mercedesu SLK 55 AMG generace R171 vyráběném mezi lety 2004 a 2010.

Napadá nás uštěpačná námitka, že Mechatronik tímto způsobem poněkud paradoxně nahrazuje techniku z dob, kdy Mercedes měl pověst etalonu kvality a místo ní vybaví vůz technikou z období největšího úpadku kvality za celou historii automobilky. Ale kdepak – věříme, že inženýři vědí, co dělají. 40 let rozdílu mezi původní a novou technikou dělá své navzdory pověsti.

Každopádně, nejde jen o pohonné ústrojí. Transplantován byl i podvozek, brzdový systém nebo tříbodové bezpečnostní pásy. Z venku byste ale jinak ani nepoznali, že se jedná o moderní pojetí krásné klasiky. V interiéru je vše ostatní původní, včetně radia či řadící páky automatické převodovky.

Auto je nalakováno do původního odstínu černé a interér oplívá čerstvou kůží v původní koňakové barvě. Na palubní desce vidíme, že má vůz najeto 11 299 kilometrů, není ovšem zřejmé, jestli je to za celou dobu existence tohoto vozu, tohoto motoru nebo se jedná o nájezd od dokončení přestavby. Ačkoliv nevíme, proč by někdo dělal, Mechatronik říká, že v případě zájmu může vůz kdykoliv vrátit do stavu nového auta s původními vnitřnostmi, jakoby právě vyjelo z fabriky.

Na každý pád, firma si za vůz říká rovných 400 tisíc euro, tedy cirka 10,4 milionu korun. To už je pořádně mastná cenovka, nicméně nechat si postavit obdobné Porsche od Singeru je ještě o něco dražší záležitost. Nabídku si můžete prohlídnout přímo na webu Mechatroniku.

Ze závodních tratí přímo na silnice. Zrození modelů Porsche Rennsport

Motorsport patří do historie Porsche odjakživa. Modely, které nám tento fakt připomínají nejvíce nesou bájné označení RS. Zajímali jste se někdy o to, jak šly za sebou?

Číst celé

Apollo 3500 GT: Tři Američané chtěli konkurovat oblíbeným evropským GT

Apollo 3500 GT je dílem odhodlaného Milta Browna, který toužil po vytvoření konkurence pro slavné evropské výrobce luxusních sportovních vozů.

Číst celé

Porsche 911 GT2 (993): Nekompromisní ovdovovač

Legendární Porsche 911 GT2 (993) je vyhledávaným autem nadšenci i sběrateli vozů značky Porsche. Vzniklo jako závodní speciál, ale úspěšná homologace si vyžádala výrobu silniční verze.

Číst celé

Fiat SB4 Mefistofele: Letecký motor stvořil bestii

Fiat přímo z pekla vznikl spojením závodního podvozku a leteckého motoru. Později se stal držitelem rychlostního rekordu, ale trochu fixloval.

Číst celé

Martini Racing ikonou motorsportu

Zapamatovatelná zbarvení k motorsportu patří a mnohdy se vryjí hluboko do naší paměti. Martini Racing je dobrým příkladem.

Číst celé

Citroën M35: Wankel, který prý uspěl

V druhé polovině minulého století si s koncepcí motoru podle původního návrhu Felixe Wankela hrálo velké množství automobilek. Ve francouzském Citroënu se dokonce rozhodli, že jej budou testovat na lidech.

Číst celé