Poznejte komická bezpečností zařízení pro ochranu chodců ze 20. a 30. let

Historická bezpečnostní zařízení pro ochranu chodců byla noční můrou všech lidí, kteří vstoupili do cesty automobilu. Z dnešního pohledu však působí úsměvně.

Představte si svět, kde namísto airbagů nebo bezpečnostních zařízení mají auta vpředu obrovské sítě nebo smyčky, které jsou navrženy tak, aby zachytávaly chodce a nezabily je v případě čelní srážky. Vítejte ve 20. a 30. letech minulého století.

V Berlíně se představilo bezpečnostní zařízení pro snížení úmrtnosti při srážkách aut s chodci již v roce 1927. Takzvané „bezpečnostní zařízení pro chodce“ vypadalo jako obrovská bezpečností síť připevněná k přední části automobilu. Nejenže to byla noční můra chodců, ale masivní konstrukce zároveň omezovala výhled z vozu a dělala z manévrovatelnosti na úzkých silnicích peklo.

Posuňme se vpřed do Sheffieldu v roce 1939 a máme tu něco, co vypadá jako sněžný pluh na přední části automobilu. Dva inženýři, kteří s touto myšlenkou přišli, byli chytřejší, protože umožnili nasazení zařízení pouze v případě potřeby. Před hrozící srážkou s chodcem musel řidič zatáhnout za páku vedle volantu, aby chodce do jisté míry „zachránil“.

Stále nejste přesvědčeni o funkčnosti těchto bezpečnostních zařízení? Podívejte se na přiložená videa, v nichž inženýři prezentují své revoluční vynálezy.

Odhalte tajemství a krásu sebevražedných dveří

Jsou krásné a nezvyklé, ale jejich netradiční konstrukce bohužel skrývá hned několik nebezpečí.

Číst celé

Jednoduchý Jeep pomohl vyhrát největší vojenský konflikt v dějinách

Spojenci vyhráli druhou světovou válku nejen použitím atomové bomby a obrovské vojenské mašinerie, která následovala po útoku na námořní základnu Pearl Harbor, ale i svou bohatou technickou vybaveností. Do ní spadal i jednoduchý Jeep, jež později dal vzniknout celé kategorii vozů, se kterými se na silnicích setkáváme dnes a denně.

Číst celé

Lamborghini LM002: Nepřijato do vojenské služby

Lamborghini postupně odhaluje světu své nové luxusní SUV, které se stane nástupcem mastodonta jménem LM002, jenž byl prvním sériově vyráběným offroadem ze Sant‘ Agaty Bolognese.

Číst celé

Lamborghini V12: Mistrovské dílo Giotta Bizzarriniho žilo téměř pět desetiletí

První vidlicový dvanáctiválec od Lamborghini je jedním z nejdůležitějších motorů v historii italského automobilového průmyslu.

Číst celé

Bugatti Type 57 SC Atlantic: Jedno z nejdražších, jedno z nejvzácnějších

Bugatti Type 57 SC Atlantic se v současnosti řadí k nejdražším a sběrateli nejvíce vyhledávanějším autům na planetě. Jeden ze čtyř vyrobených kusů téměř zničil vlak, další byl ukryt Francouzi před německými okupanty během druhé světové války a už nikdy nebyl nalezen.

Číst celé

Koenigsegg CC8S: Fascinující výsledek odhodlání švédského snílka

První model v úspěšné historii Koenigseggu vsázel na nejlepší dostupné technologie a v tabulkách překonal supersport, jímž se inspiroval.

Číst celé