Aston Martin V12 Speedster: Exkluzivní limitka s dvanáctiválcem, ale bez čelního skla

Aston Martin V12 Speedster je nejnovějším dílem zkušených specialistů z individualizačního oddělení Aston Martin by Q.

Aston Martin informoval o blížícím se oficiálním odhalení nového Aston Martinu V12 Speedster, na kterém pracují specialisté z individualizačního oddělení Q by Aston Martin. Návrháři se při vývoji V12 Speedster inspirovali slavným závodním Aston Martinem DBR1, se kterým Carroll Shelby zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans v roce 1959, a konceptem Aston Martin CC100 z roku 2013.

Britská automobilka zveřejnila teaser, ze kterého můžeme vyčíst, že vzácnému sportovnímu vozu bude chybět čelní sklo a zadní části bude dominovat spoiler ve tvaru kachního ocasu, tzv. „ducktail“. Interesantním prvkem designu se zdá i velký splitter ve spodní části předního nárazníku. Aston Martin V12 Speedster bude konkurencí pro již představené speedstery Ferrari Monza SP1 a SP2 a McLaren Elva.

Aston Martin uvádí, že V12 Speedster bude pohánět dvakrát přeplňovaný 5,2 litrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 690 koní a točivém momentu 700 newtonmetrů. Silný turbomotor bude součástí hnacího ústrojí typu transaxle s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Manuální převodovka nebude pro V12 Speedster dostupná.

Aston Martin říká, že vývoj Aston Martinu V12 Speedster zabral více než 12 měsíců. Dokončený vůz bude oficiálně představen na některém z letošních autosalonů, přičemž nejpravděpodobnější je březnová výstava v Ženevě. Kniha objednávek je zatím otevřená, ale můžeme očekávat, že se plánovaných 88 kusů prodá hodně rychle, takže pokud jeden kousek chcete, neměli byste se dlouho rozmýšlet.

Mid Night Club: Pouliční závodníci gentlemani

Japonský ilegální klub, jehož součástí byla nejen opravdu rychlá auta, ale i přísná pravidla.

Číst celé

Počátek neočekávaného úspěchu. Zrození Fordu Mustang

Jen málokdo věřil myšlence na úspěch tohoto modelu, ale opak byl pravdou. Pony car se stal hitem již v den svého představení a nyní, po více jak padesáti letech od onoho dne, je jedním z nejslavnějších amerických sportovních vozů.

Číst celé

Nissan GT-R Liberty Walk: 890 koní a bōsōzoku

Japonská historie v moderní podobě s obrovskou porcí výkonu pod kapotou. Může tohle být vůbec špatné?

Číst celé

13B-MSP Renesis: Znáte poslední sériový wankel?

Atmosférický dvourotorový wankel nabízel vysoký litrový výkon a nechal se točit k 9 500 otáčkám za minutu. Spolehlivost nepatří k jeho kladným stránkám, ale charakter naopak ano.

Číst celé

Subaru Impreza: 10 zajímavostí o nejslavnějším Subaru všech dob

Impreza se zapsala do historie Subaru jako nejslavnější model všech dob, k čemuž si dopomohla dlouhou a úspěšnou kariérou v šampionátu WRC.

Číst celé

Chcete Porsche 911 Carrera S? Tohle jsou jeho servisní náklady

Po vzoru Ferrari F430 jsme se rozhodli zjistit servisní náklady dalšího exkluzivního sportovního vozu, jímž je Porsche 911 Carrera S generace 997. Na kolik tahle sranda vyjde?

Číst celé