Dodge Charger R/T Hellcat: Klasický muscle car, který nikdy neexistoval

Přemýšleli jste nad tím, jak by to vypadalo, kdyby Hellcat existoval v době zlaté éry amerických muscle cars? Několik renderů od Abimelec Design vám to ukáže.

Kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec Hellcat je na světě pouze několik let, ale už se stihl stát automobilovou legendou. Výkonná jednotka pohání několik skvělých moderních amerických bouráků, jimiž jsou Dodge Challenger SRT Hellcat, Dodge Charger SRT Hellcat a bláznivý Jeep Cherokee Trackhawk. Jak by to ale vypadalo, kdyby motor Hellcat vznikl už před koncem šedesátých let, kdy vrcholila éra amerických muscle cars?

Návrhář vystupující pod přezdívkou Abimelec Design vypracoval několik renderů, které ukazují ikonický Dodge Charger R/T z roku 1969 přepracovaný do podoby Hellcatu. Upravený vzhled ctí tradice minulosti a nejvýraznějším prvkem je obrovské sání na černé kapotě. Na zádi se nachází kontrastní pruh se znakem Hellcatu podle tehdejších designových trendů.

Tvůrce renderů se rozhodl zachovat autenticitu doby a pod kapotu neumístil moderní 6,2 litrový osmiválec Hellcat. Nahradil jej motorem, který vypadá více dobový. Použitá pohonná jednotka se podobá slavnému osmiválci Chrysler Max Wedge, který byl vyvinutý pro závody ve sprintu a byl k dispozici s výkonem až 425 koní.

Dodge Charger R/T Hellcat je muscle car, který pochopitelně nikdy nevznikl. Kdyby k tomu tenkrát došlo, určitě by se v nabídce zařadil nad nejvýkonnější běžně prodávanou verzi R/T (Road/Track).

Problémové motory Porsche: Jsou ložiska IMS opravdu nebezpečná?

Ložiska transmisní hřídele (IMS) jsou obávaným problémem motorů Porsche. Zjistili jsme, co je hlavní příčinou jejich selhání a zda se tomu dá předejít.

Číst celé

Dino Pininfarina Berlinetta Speciale: První Ferrari s motorem uprostřed

Prototyp Dino Pininfarina Berlinetta Speciale, vycházející ze závodního Ferrari 206 P Dino, sehrál důležitou roli při přípravách malého Ferrari s motorem uprostřed, které položilo základy nejúspěšnějším modelům značky.

Číst celé

Mercedes-Benz S W126: Luxusní a technologická revoluce

Mercedes-Benz třídy S byl vždycky považovaný za standard luxusu a moderních technologií. Generace W126 toho byla jasným důkazem.

Číst celé

Prototyp Fordu GT40 Mk.IV se v roce 1976 prodával za cenu dnešního supersportu

Vývojový prototyp Fordu GT40 Mk.IV bylo možné pořídit za částku, která se v dnešních dnech téměř rovná katalogové ceně nového Fordu GT.

Číst celé

Porsche 989: Panamera konce osmdesátých let

Čtyřdveřové luxusní Porsche se mělo stát zajímavou alternativou kupé 928. Razantní pokles zájmu o osmiválcové GT však předznamenal předčasné ukončení jeho vývoje.

Číst celé

Cizeta V16T byla prvním šestnáctiválcovým supersportem

Z možné podoby připravovaného Lamborghini Diablo se stal malosériový supersport nesoucí design z pera Marcella Gandiniho a složitý motor, ale díru do světa neudělal.

Číst celé