Čtyřiadvacetihodinovka na Nürburgringu je souhra příběhů. Takhle vypadal ten náš

Přinášíme vlastní zážitky a fotogalerii z vytrvalostního závodu 24h na legendárním Nürburgringu. Bylo na co koukat!

Na celém světě existuje jediný závodní okruh, na kterém může startovat více než 150 aut. Legendární závodní okruh Nürburgring letos znovu uvítal vytrvalostní závod ADAC Total 24h Rennen, který startoval 22. června 2019 v odpoledních hodinách. Na startovní rošt se postavilo celkem 156 vozů, které vytvářely fascinující podívanou.

Vítězům minulého ročníku, týmu Manthey Racing, se však nepodařilo obhájit první místo. S usilovným nasazením se drželi na první pozici až do chvíle, kdy několik hodin před koncem dostali penalizaci pět a půl minuty za rychlou jízdu pod žlutou vlajkou. Do čela se tak dostal tým Audi Sport Team Phoenix, který zvítězil s Audi R8 LMS. Během 24 hodin zvládli ujet 157 okruhů, s nimiž měli jedno kolo náskok nad druhými Manthey Racing.

Čtyřiadvacetihodinové vytrvalostní závody ale nejsou pouze o vítězích a poražených, ale o nespočtu malých příběhů, které vytváří obrovský závodní kolotoč. Okolo 25 kilometrů dlouhého okruhu probíhá nezastavitelná party, závodní týmy bojují na trati, ale pomáhají si a podporují se v zázemí. Dokonce sdílejí boxy. Být součástí 24h Rennen není podobné, jako například sledování Formule 1, ale i obyčejný divák nebo novinář se může zapojit do závodu.

Když jsme se okolo půlnoci nacházeli v okolí Karussellu, na lesní cestě se objevil Multivan týmu hledajícího nabouraného Mustanga. Byli jsme požádáni, zda bychom mohli pomoct a převezli bychom jednoho z jejich lidí k havarovanému autu, aby mu na okraji lesa vyměnili ohnutou poloosu a opravili další poškození návazné na vylomené kolo. Takovou příležitost nelze nevyužít!

Při sledování vytrvalostního závodu nikdy nevíte, co se stane následující minutu. I obyčejná zastávka v boxech se může změnit v šokující požár paliva, které při tankování cákne na rozpálené komponenty a požár se okamžitě rozšíří po celé karoserii. „RAUS! RAUS!“ Hasiči hasí auto, mechanici a další lidé utíkají z boxu a padají přes sebe, přičemž další rychle zavírá vrata, aby oddělil hořící auto od vnitřního zázemí. I tohle se nám přihodilo. Ohnivé peklo bylo naštěstí rychle zažehnáno a Lexus později dokončil závod.

Překvapením pro nás bylo, že ačkoliv má vytrvalostní závod na Nürburgringu slavné jméno, neúčastní se jej příliš známých lidí. Největší hvězdou na startovní listině byl jednoznačně „Morizo,“ který byl jedním z několika závodníků vystupujících pod pseudonymem. Vymyšlené jméno ukrývalo skutečnou identitu japonského závodníka, jímž byl Akio Toyoda, současný generální ředitel Toyoty, jenž tvořil čtvrtinu posádky zbrusu nové Toyoty GR Supra továrního týmu Gazoo Racing.

Akio Toyoda není dalším z vrcholných manažerů, který se ukrývá před svými zaměstnanci nebo je pozoruje s kamennou tváří. Poté, co se Suprou přejel cílovou čáru závodu, při naší přítomnosti poděkoval týmu za skvěle odvedenou práci, při oslavách se nechal polít nealkoholickým pivem, vyfotil se s námi a odešel dávat rozhovory dalším médiím.

Pokud si to chcete vážně užít, je sledování čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu náročné. Dlouhé hodiny na nohou, časté přesuny mezi různými úseky trati a neustále hrozící nebezpečí, pokud jste závodu blíže než pouze na divácké tribuně. Takovou podívanou ale nevidíte denně, takže se vyplatí se tomu obětovat. Od konce závodu uběhlo už několik týdnů, pořád se cítíme trochu unavení po více než čtyřiceti hodinách bez pořádného spánku, ale neustále se nám honí hlavou to, co jsme mohli vidět a to, u čeho jsme mohli být blízko. Bylo to dechberoucí. Teď se pohodlně usaďte a vychutnejte si naší rozsáhlou galerii, kterou jsme pro vás nafotili.

Život s Mazdou RX-8: Vyvážená zábava

Náš seriál se konečně dostává k dlouho slibované a očekávané části. Jaká je tedy Mazda RX-8 z pohledu nadšence, který si jí pořídil jako svou první zadokolku?

Číst celé

Nissan GT-R, část prvá: Playstation nebo zázrak?

Sportovní Nissany s emblémem GT-R vždy přitahovaly všechny fanoušky japonských vozů, ale nejen ty. GT-R se stalo japonskou senzací, která se začala objevovat i v kreslených manga komiksech. Rozhodli jsme se, že vám představíme současnou generaci, známou jako R35, pěkně do puntíku. Během našeho pětidílného seriálu se se mu podíváme na zoubek. Dnes začneme zlehka: Otázkou, čím vlastně GT-R je v očích mnoha lidí, ale také na to, jaké je doopravdy.

Číst celé

Bugatti Type 57 SC Atlantic: Jedno z nejdražších, jedno z nejvzácnějších

Bugatti Type 57 SC Atlantic se v současnosti řadí k nejdražším a sběrateli nejvíce vyhledávanějším autům na planetě. Jeden ze čtyř vyrobených kusů téměř zničil vlak, další byl ukryt Francouzi před německými okupanty během druhé světové války a už nikdy nebyl nalezen.

Číst celé

Fiat SB4 Mefistofele: Letecký motor stvořil bestii

Fiat přímo z pekla vznikl spojením závodního podvozku a leteckého motoru. Později se stal držitelem rychlostního rekordu, ale trochu fixloval.

Číst celé

Shelby GT350: Nejrychlejší auto na světě je to z půjčovny

První Shelby Mustang navázal na úspěchy divoké Cobry a stal se natolik úspěšný na okruzích, že si jej lidé půjčovali u Hertze jen kvůli tomu, aby mohli závodit.

Číst celé

Nejepičtejší závod, který svět neviděl

Duel mezi dvěma mistry volantu na Nordschleife bohužel nebylo jak zaznamenat. Vše se seběhlo příliš náhodně a rychle.

Číst celé