TVR je zpátky na nohou! Nový Griffith slibuje atmosféru, manuál a brutalitu

TVR je výrobce čistokrevných sportovních aut, který se snad přímo vyžívá v odmítaní moderních vymožeností a staví auta pěkně postaru. Tedy, stavěl. Automobilka si prošla další výměnou majitelů a zdá se, že to rozdýchala. Přivítejte TVR Griffith.

Nebylo tajemstvím, že britská značka TVR chystá nové sportovní auto. Postupně uvolňované informace a teasery lákaly na to, že novinka bude opravdovou bombou. Nový model dorazil po dlouhých deseti letech od uvedení posledního vozu. Mezitím proběhl také prodej automobilky ruskému podnikateli Nikolaji Smolenskémi, v jehož rukou TVR zažívalo těžké časy. Až čtyři roky nazpět se konal návrat do Británie, konkrétně do rukou britských podnikatelů Lese Edgara a Johna Chaseyho.

Dnes je všemu čekání konec, novinka je oficiálně na světě. Zcela nové auto nese staré známé jméno Griffith. Sportovní kupé z karbonu a hliníku navrhl Gordon Murray, tvůrce legendárního McLarenu F1. Dlouho očekávané auto přináší do dnešní doby opravdu puristické zaměření.

TVR během vývoje slibovalo, že bude novinka opravdu rychlá. K tomu dopomáhá pětilitrový motor Ford V8, na jehož úpravách se podílel i věhlasný Cosworth. Jednotka s maximálním výkonem okolo 500 koní posílá svůj výkon na zadní kola. Stejně, jako zde není moderní hybridní pohon, tak v Griffithu nenajdeme ani automatickou převodovku s pádly pod volantem. Konstruktéři se vydali cestou standardního šestistupňového manuálu, kterým umocnili brutalitu auta. Drift mode vůz samozřejmě nenabízí – nebo, nabízí, ale nelze jej vypnout, chcete-li. Veškerou trakci přenášejí dvacetipalcová kola s pneumatikami 275/30.

Rozměry nového Griffithu jsou o 170 mm kratší, 75 mm širší a 70 mm nižší oproti konkurenčnímu Jaguaru F-Type a velikostně se tak blíží spíše Porsche 718 Cayman. S pohotovostní hmotností 1 250 kilogramů je také o přibližně 300 kilogramů lehčí. Sporťák s vyvážením 50:50 a přibližně 400 koňmi na tunu by měl dosáhnout stovky za necelé 4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 320 km/h.

Nové TVR Griffith bude vyráběno v továrně v Ebbw Vale Enterprise Zone v Jižním Walesu a první vozy budou dodány začátkem roku 2018. Katalogová cena začíná na 90 000 liber. Na nové TVR tak dál netrpělivě čekáme.

Legendy s moderní technikou. 4 repliky lepší než originály

Čtveřice replik slavných vozů, které jsou lepší než originály. Podívejte se na modernizované legendy, po nichž budete toužit.

Číst celé

K.I.T.T. měl být pro Pontiac přítěž. Nakonec mu pomohl s prodejem Firebirdů

Manažer Pontiacu si myslel, že mluvící Firebird poškodí jméno značky. Nakonec jí vytrhl velký trn z paty a výrazně pomohl s odbytem nové generace Firebirdů.

Číst celé

Katovna: Akci vám odmoderuje jen o malinko lépe než Libor Bouček

Katovna podruhé. Dnes tu máme krabici od bot ve verzi kupé, jednu horkou novinku a prý příjde i Leoš Mareš.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Olej je život, život je olej

Dlouho jsem nechápal, proč je tolik RX-8 zanedbaných a zničených. Trvalo mi necelých 24 hodin, abych pochopil.

Číst celé

Walter Wolf Specials: Speciální Countache na přání kanadského byznysmena

Walter Wolf nebyl spokojený se standardním Countachem a vyžádal si speciální úpravy, které se zapsaly do dějin Lamborghini. Countach s impozantním křídlem se stal legendou.

Číst celé

Heuliez Pregunta: Budoucnost Lamborghini, kterou vytlačilo Murciélago

Budoucnost Lamborghini se v druhé polovině devadesátých let inspirovala stíhacími letouny. Unikátní prototyp byl smeten ze stolu okamžitě poté, co italskou automobilku koupilo Audi.

Číst celé