TVR je zpátky na nohou! Nový Griffith slibuje atmosféru, manuál a brutalitu

TVR je výrobce čistokrevných sportovních aut, který se snad přímo vyžívá v odmítaní moderních vymožeností a staví auta pěkně postaru. Tedy, stavěl. Automobilka si prošla další výměnou majitelů a zdá se, že to rozdýchala. Přivítejte TVR Griffith.

Nebylo tajemstvím, že britská značka TVR chystá nové sportovní auto. Postupně uvolňované informace a teasery lákaly na to, že novinka bude opravdovou bombou. Nový model dorazil po dlouhých deseti letech od uvedení posledního vozu. Mezitím proběhl také prodej automobilky ruskému podnikateli Nikolaji Smolenskémi, v jehož rukou TVR zažívalo těžké časy. Až čtyři roky nazpět se konal návrat do Británie, konkrétně do rukou britských podnikatelů Lese Edgara a Johna Chaseyho.

Dnes je všemu čekání konec, novinka je oficiálně na světě. Zcela nové auto nese staré známé jméno Griffith. Sportovní kupé z karbonu a hliníku navrhl Gordon Murray, tvůrce legendárního McLarenu F1. Dlouho očekávané auto přináší do dnešní doby opravdu puristické zaměření.

TVR během vývoje slibovalo, že bude novinka opravdu rychlá. K tomu dopomáhá pětilitrový motor Ford V8, na jehož úpravách se podílel i věhlasný Cosworth. Jednotka s maximálním výkonem okolo 500 koní posílá svůj výkon na zadní kola. Stejně, jako zde není moderní hybridní pohon, tak v Griffithu nenajdeme ani automatickou převodovku s pádly pod volantem. Konstruktéři se vydali cestou standardního šestistupňového manuálu, kterým umocnili brutalitu auta. Drift mode vůz samozřejmě nenabízí – nebo, nabízí, ale nelze jej vypnout, chcete-li. Veškerou trakci přenášejí dvacetipalcová kola s pneumatikami 275/30.

Rozměry nového Griffithu jsou o 170 mm kratší, 75 mm širší a 70 mm nižší oproti konkurenčnímu Jaguaru F-Type a velikostně se tak blíží spíše Porsche 718 Cayman. S pohotovostní hmotností 1 250 kilogramů je také o přibližně 300 kilogramů lehčí. Sporťák s vyvážením 50:50 a přibližně 400 koňmi na tunu by měl dosáhnout stovky za necelé 4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 320 km/h.

Nové TVR Griffith bude vyráběno v továrně v Ebbw Vale Enterprise Zone v Jižním Walesu a první vozy budou dodány začátkem roku 2018. Katalogová cena začíná na 90 000 liber. Na nové TVR tak dál netrpělivě čekáme.

Dlouhá cesta ke Cayenne: Jak postupoval vývoj čtyřmístných Porsche

Čtyřmístná Porsche jsou dnes běžná, ale cesta k prvnímu sériově vyráběnému modelu byla dlouhá a trnitá. Představujeme historii prototypů vozů Porsche pro čtyři pasažéry.

Číst celé

Mazda RX-7 SA/FB: S malým wankelem unikla regulacím

Světová ekonomika nepřála úspěchu wankelova motoru, ale Mazdě se podařil opak. RX-7 se prodávala velmi dobře a dokázala se vyhnout přísným japonským regulacím.

Číst celé

Temple of Speed vyhraje Le Mans!

Před pár hodinami se jel vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans, což nás donutilo k přemýšlení, jak bychom se mohli zúčastnit. A levně.

Číst celé

Spyker D12 Peking-To-Paris: Zákazníci říkali, že Super SUV nemůže uspět

Spyker s konceptem D12 Peking-To-Paris předběhl dobu. Luxusní SUV se představilo v době, kdy trh neměl o rychlá SUV zájem, což ho stálo úspěch.

Číst celé

Ferrari 250 GT California Spyder: Drahý a strohý roadster pro bohaté Američany

Severoameričtí dovozci Ferrari si vyžádali výrobu puristického roadsteru, kterým se pokusí zaujmout nejbohatší klientelu. V dnešních dnech se jedná o jedno z nejcennějších silničních Ferrari všech dob.

Číst celé

Ferrari California ovlivnil americký trh: Homologační předpisy si vyžádaly úpravu designu

Původní design Ferrari California byl rozdílný, ale zapomněl na americké homologační předpisy.

Číst celé