SSC Tuatara stanovilo rychlostní rekord na standardních pneumatikách Michelin

Inženýři SSC se před vysokorychlostní jízdou ujistili, že standardní pneumatiky Michelin zvládnou rychlosti, kterých mohou dosáhnout.

Vysokorychlostní rekordy jsou zbytečné, když téměř každou veřejnou silnici omezuje rychlostní limit. To však nebrání tomu, aby se výrobci automobilů snažili dosáhnout světových rychlostních rekordů. Americká společnost SSC dosáhla na začátku tohoto října rychlostního rekordu s novým hypersportem Tuatara, který se zapsal do Guinessovy knihy rekordů nejvyšší rychlostí 508,73 km/h.

Jarod Shelby, zakladatel společnosti SSC North America, v rozhovoru pro britský magazín CarThrottle.com uvedl, že Tuatara stanovila nový světový rychlostní rekord na sériových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2. Inženýři SSC testovali pneumatiky při rychlostech, o kterých věděli, že jich mohou dosáhnout, aby poskytli týmu jistotu, že pneumatiky jsou bezpečné při rychlostech, které překračují nejvyšší možnou rychlost, jíž výrobce uvádí na štítku. Inženýři při testování vyměnili obyčejný vzduch za stabilnější dusík pod vyšším tlakem.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

SSC vzalo Tuataru na stejný úsek dálnice (State Route 106) v Nevadě jako Koenigsegg, když v listopadu 2017 dosáhl dosavadního rychlostního rekordu 447,87 km/h. Profesionální automobilový závodník Oliver Webb dosáhl rychlosti 484,54 km/h v jednom směru a neuvěřitelných 532,93 km/h v druhém směru. Webb po úspěšném zdolání rekordu řekl, že Tuatara ochotně táhne i ve vysokých rychlostech a nedivil by se, kdyby uměla dosáhnout ještě lepších výsledků.

SSC Tuatara se chlubí obrovskou porcí výkonu. Vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 5,9 litru je vybavený klikovou hřídelí typu flat-plane a dosahuje nejvyššího výkonu 1 750 koní s palivem E85. Se standardním americkým benzínem se výkon sníží na stále ohromujících 1 350 koní. Suchá hmotnost vozu je 1 250 kilogramů a koeficient odporu vzduchu dosahuje hodnoty 0,279.

Je vaše auto určitě vaše?

Tesla vás má v hrsti, ikdyž jste od ní za své peníze koupili celé jedno jejich auto. Je to fér?

Číst celé

Vize budoucnosti z padesátých let. Takhle je viděl Detroit

Osm prototypů z Detroitu, které vznikly v padesátých letech minulého století a výrazně ovlivnily auta následujících let.

Číst celé

První 911 pro chudé. Přivítejte Porsche 912

Typ 912 měl být menším bráškou slavné 911, ale zákazníkům se zalíbil natolik, že se v prvních letech prodával jako housky na krámě.

Číst celé

Hachi-Roku pro Drift Kinga: Kompletní specifikace Toyoty AE86 Keiichiho Tsuchiyy

Keiichi Tsuchiya, Toyota Sprinter Trueno AE86 a driftování společně vytváří jeden z vrcholů japonské automobilové scény.

Číst celé

BMW 767i Goldfisch: V16 s chladiči v kufru a zrychlení jako ve Ferrari

Unikátní prototyp BMW 767i „Goldfisch“ vznikl jako potenciální konkurence pro Mercedes, ale do sériové výroby se bohužel nedostal.

Číst celé

Pět předválečných závoďáků, které pravděpodobně neznáte

Pětice závodních aut, v nichž jezdili jen ti nejbláznivější muži na planetě. Kolik z nich znáte?

Číst celé