SSC Tuatara stanovilo rychlostní rekord na standardních pneumatikách Michelin

Inženýři SSC se před vysokorychlostní jízdou ujistili, že standardní pneumatiky Michelin zvládnou rychlosti, kterých mohou dosáhnout.

Vysokorychlostní rekordy jsou zbytečné, když téměř každou veřejnou silnici omezuje rychlostní limit. To však nebrání tomu, aby se výrobci automobilů snažili dosáhnout světových rychlostních rekordů. Americká společnost SSC dosáhla na začátku tohoto října rychlostního rekordu s novým hypersportem Tuatara, který se zapsal do Guinessovy knihy rekordů nejvyšší rychlostí 508,73 km/h.

Jarod Shelby, zakladatel společnosti SSC North America, v rozhovoru pro britský magazín CarThrottle.com uvedl, že Tuatara stanovila nový světový rychlostní rekord na sériových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2. Inženýři SSC testovali pneumatiky při rychlostech, o kterých věděli, že jich mohou dosáhnout, aby poskytli týmu jistotu, že pneumatiky jsou bezpečné při rychlostech, které překračují nejvyšší možnou rychlost, jíž výrobce uvádí na štítku. Inženýři při testování vyměnili obyčejný vzduch za stabilnější dusík pod vyšším tlakem.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

SSC vzalo Tuataru na stejný úsek dálnice (State Route 106) v Nevadě jako Koenigsegg, když v listopadu 2017 dosáhl dosavadního rychlostního rekordu 447,87 km/h. Profesionální automobilový závodník Oliver Webb dosáhl rychlosti 484,54 km/h v jednom směru a neuvěřitelných 532,93 km/h v druhém směru. Webb po úspěšném zdolání rekordu řekl, že Tuatara ochotně táhne i ve vysokých rychlostech a nedivil by se, kdyby uměla dosáhnout ještě lepších výsledků.

SSC Tuatara se chlubí obrovskou porcí výkonu. Vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 5,9 litru je vybavený klikovou hřídelí typu flat-plane a dosahuje nejvyššího výkonu 1 750 koní s palivem E85. Se standardním americkým benzínem se výkon sníží na stále ohromujících 1 350 koní. Suchá hmotnost vozu je 1 250 kilogramů a koeficient odporu vzduchu dosahuje hodnoty 0,279.

Recenze knihy: TATRA – Odkaz Hanse Ledwinky

Kdo vlastně navrhl originální vzduchem chlazený Volkswagen? Byl to Ferdinand Porsche, nebo to byl výtvor s nacisty přivlastněnou vizí československé Tatry? Tato kniha přináší příběh z tatrováckého pohledu.

Číst celé

Jednoduchý Jeep pomohl vyhrát největší vojenský konflikt v dějinách

Spojenci vyhráli druhou světovou válku nejen použitím atomové bomby a obrovské vojenské mašinerie, která následovala po útoku na námořní základnu Pearl Harbor, ale i svou bohatou technickou vybaveností. Do ní spadal i jednoduchý Jeep, jež později dal vzniknout celé kategorii vozů, se kterými se na silnicích setkáváme dnes a denně.

Číst celé

Chevrolet Camaro ZL1 COPO: Monstrum na zvláštní objednávku

Speciální příplatek COPO 9560 udělal z Chevroletu Camaro krvelačnou bestii, která patřila k nejrychlejším muscle cars zlaté éry šedesátých let.

Číst celé

Porsche Cayman S: Řekneme vám, kolik stojí provoz a servis

Zjistili jsme, kolik stojí provoz, údržba a velký servis sportovního kupé Porsche s motorem uprostřed z minulého desetiletí.

Číst celé

Giorgetto Giugiaro: Automobilový návrhář 20. století

Giorgetto Giugiaro v době svého působení v automobilovém designu navrhl mnoho aut, z nichž ty nejznámější kousky vytvořil pod křídly svého studia Italdesign. Připravili jsme pro vás nejen jeho příběh, ale i galerii nejhezčích a nejzajímavějších vozů z jeho pera.

Číst celé

Lamborghini Diablo GT se prodávalo s nejstylovějším zavazadlem na světě

Originální kufřík pro Lamborghini Diablo GT byl vyrobený z uhlíkových vláken a nesl sériové číslo svého vozu.

Číst celé