Nové TVR Griffith předvádí uřvanou V8 na okruhu

Vidlicový osmiválec od Cosworthu vytváří až 500 koní a úžasné ozvučení.

Pokud se zeptáte fanoušků sportovních vozů, jakou britskou značku považují za opravdu puristickou, naprostá většina z nich odpoví, že jednoznačně TVR. Malý výrobce s Blackpoolu se ale nikdy neřadil k ekonomicky silným společnostem, což znamenalo, že před přibližně jedenácti lety zmizel ze světla světa.

V posledních měsících se však TVR s novým vlastníkem snaží vrátit na trh a vsází svůj kapitál na nové sportovní kupé Griffith. Pod jeho dlouhou kapotou se nachází pětilitrový vidlicový osmiválec Ford, který si vzali do parády úpravci z Cosworthu a vydolovali z něj nejvyšší výkon okolo 500 koní.

Taková hnací síla by v kombinaci s karbonovou karoserií, hmotností 1 250 kilogramů a perfektním rozložením hmotnosti 50:50 mohla z TVR Griffith udělat konkurence schopné auto.

TVR v současnosti prodalo 500 exemplářů první série, jež by měly do garáží majitelů dorazit v průběhu příštího roku. Nedočkavým majitelům, ale i nám ostatním, značka zatím posílá alespoň video z okruhu Castle Combe , kde se Griffith pořádně rozeřval

Rolls-Royce Sweptail: Nejdražší britské auto všech dob

Na zakázku vyrobený Rolls-Royce Sweptail má odhadovanou hodnotu přes 13 milionů dolarů. To jej dělá nejdražším autem z Velké Británie.

Číst celé

Legendy s moderní technikou. 4 repliky lepší než originály

Čtveřice replik slavných vozů, které jsou lepší než originály. Podívejte se na modernizované legendy, po nichž budete toužit.

Číst celé

Porsche 911 Carrera Speedster: Jak v Porsche poznali potenciál speciálních modelů

Na konci 80. let se Porsche vydalo ve stopách úspěšného 356 Speedster a navázalo na něj podobnou 911, která přitahovala spoustu pozornosti.

Číst celé

Proč Mazda testuje RX-8 na Nürburgringu? Co se za tím skrývá?

Připadám si jako v roce 2008, kdy Mazda na Nürburgringu testovala modernizovanou verzi RX-8. Proč se podobná auta prohání na stejné trati i dnes?

Číst celé

Aston Martin Atom: Prototyp prťavého sedanu, o kterém jste nikdy neslyšeli

Aston Martin Atom měl být nejmenším, nejlehčím a nejlepším malým sedanem na trhu, ale vývoj přerušila 2. světová válka.

Číst celé

Paul Rosche: Motorářský génius z BMW a konstruktér motoru McLarenu F1

Paul Rosche se jako talentovaný inženýr s citem pro vačkové hřídele podílel na vývoji nejslavnějších motorů v historii BMW.

Číst celé