Jaké je nejlepší auto na světě?

Jaké je nejlepší auto na světě? Letem světem až do Itálie.

Jaké je nejlepší a nejhezčí auto na světě? To je otázka, která vrtá v hlavě snad každému, kdo se o auta jen trochu zajímá. Záleží na vkusu, samozřejmě. Někdo má rád auta z Itálie, někdo jiný z Německa, další z Ameriky, a několik lidí preferuje Japonsko. A co já? Mám rád tak nějak všechno (skoro). A tak se dostáváme k tomu, jak to všechno začalo. Bylo to na konci 2 světové války, USA a spojenci porazili Hitlerovo Německo, zásob zbylo dost, a tak se hlavně v USA začala dělat auta všeho druhu. Kdo chtěl něco luxusního, byly tu značky Cadillac a Lincoln. Kdo chtěl něco běžného pro rodinu, stačil mu standardní Ford nebo Chevrolet.

Zatímco v Německu taková sláva nebyla. Němci prohráli, továrny zničené, a nebylo z čeho vyrábět. Ale mohlo být ještě hůř. Ještě hůř na tom byli v Japonsku, drželi se zuby nehty, ale vytrvali, a díky ropné krizi v roce 1973 se opět začali hlásit o slovo. Stvořili malá úsporná auta typu Corolla a Civic, které se drží dodnes. A z toho plyne jedna věta (kterou jsem já nevymyslel). Abyste vyhráli na poli aut, musíte prohrát na poli bitevním. A to se začalo potvrzovat, protože Spojené Státy přešly na japonská auta, a v Západním Německu se to také začalo hýbat. Zato ve Východním Německu, které bylo pod vlivem Sovětů, stvořilo jako konkurenci na VW Brouk – Trabant 601, a poté vznikla další plejáda rychlokvašek. Jako třeba Wartburg 353, který dokonale pohřbil to, co vytvořili před tím, protože dřívější Wartburgy byly celkem pěkné. A pak také Velorex, který se ale vyráběl tady v Československu.

Ale pryč od toho. Po éře plavných korábů a muscle cars, přišla jedna velká hrůza, a to tu trvá poslední roky. Éra SUV, cross overů, a SUV kupé. Kristova noho! Kdo to kdy vymyslel, nad tím jsem se divil, a chytal jsem se za hlavu. Jak se to může tak dobře prodávat. Chápu, že do města se muscle car s V8 nehodí, ale co třeba Golf? Nebo Alfa Giulia? Co je na nich špatného? Bohužel poslední dobou jsou to prodejní propadáky, a tak hrozí, že se přestanou vyrábět. Chtěl bych vědět co je špatného na Fordu Focus? Taky se přestane vyrábět, hlavně proto, že si ho lidé už nekupují, a přecházejí na SUV. Ale proč? V celém segmentu SUV mám tři až čtyři oblíbená auta: VW Touareg, Bentley Bentayga, Range Rover, a Mercedes třídy G. Nic víc, vše ostatní pro mě nic neznamená.

Crossovery jsou to samé, akorát o trošku menší. SUV kupé je ta největší blbina co jsem kdy slyšel, protože to prostě nefunguje. Buď je to SUV, nebo kupé. Dohromady to nestojí za moc. Je to taková slepenina, a vzhledově to žádná sláva není, je to pro lidi, které auta moc nezajímají. Protože kdyby jim rozuměli, koupí si buďto rodinný kombík, a nebo obyčejný sedan, hatchback, kupé, GT, či fastback. Pokud se chcete cítit bezpečněji, kupte si Touareg. A přes toto velké rozhořčení se dostáváme k tomu, jaké je nejlepší auto na světě? Byla to těžká volba, ale pokud si jako normální člověk chcete koupit auto, kupte si Alfu Romeo Giulia s motorem V6 a manuálem. Nevyčítejte mi to.

Miura íránského Šáha: Příběh Lamborghini, které uniklo zničení během revoluce

Lamborghini Miura íránského Šáha uniklo před zničením pobouřenými účastníky revoluce, která usilovala o změnu politického režimu v zemi.

Číst celé

Ferrari 156 F1 Sharknose: Změna pravidel v F1 pomohla Ferrari vyhrávat

Monopost Ferrari 156 vznikl na začátku 60. let poté, co změna pravidel ve Formuli 1 vyžadovala menší motory. Ferrari nasadilo již ověřený motor z Formule 2 a okamžitě vítězilo.

Číst celé

Mazda 787B: Uřvaný wankel ovládl Le Mans 1991 a stanovil 3 prvenství

Čtyřrotorový prototyp Mazda 787B byl donedávna jediným japonským autem, které dokázalo zvítězit v nejslavnějším vytrvalostním závodě na světě. Úspěchu předcházely velké přípravy, mezi nimiž nechyběly teoretické odhady a výpočty.

Číst celé

Rozhovor s Alešem Tillem: Českým mladým talentem ve světě virtuálních závodů

V československé komunitě milovníků herního simulátoru Gran Turismo je ani ne dva roky, nemá řidičák a studuje. Přesto je jedním z nejtalentovanějších jezdců s obrovským citem pro řízení. Vyzpovídali jsme nejrychlejšího borce závodního klubu GT Bros, působícího na virtuálním závodišti Gran Turismo Sport.

Číst celé

Šest speciálních edicí Fordu Mustang: Poznejte důvody jejich vzniku

Ford Mustang se prodával opravdu dobře, ale i přesto si vyžádal marketingový tah v podobě výroby speciálních edic. Některé však nebyly natolik úspěšné, jak se od nich očekávalo.

Číst celé

Mercedes-Benz Blue Wonder: Chlouba Mercedesu s rychlostí až 170 km/h

Mercedes-Benz Blue Wonder vyvinul Rudolf Uhlenhaut, aby pomáhal továrnímu závodnímu týmu při rychlých přesunech mezi továrnou a závodními okruhy.

Číst celé