Hyundai překvapuje: Vyvíjí sportovní vůz s motorem uprostřed!

Sportovní Hyundai s motorem uprostřed bude vycházet ze závodního konceptu RM19.

Hyundai v roce 2014 představil koncept Veloster Midship s motorem uprostřed, který byl o rok později následován upravenou verzí RM15 s velkým úbytkem hmotnosti. Jihokorejská značka se nezastavila a na letošním autosalonu v Los Angeles představila novou verzi RM19.

Úsilí inženýrů není zbytečné, protože veškerý čas a peníze investované do ambiciózního projektu najdou využití už za několik let. Hyundai se rozhodl, že vyvine a uvede na trh sportovní vůz s motorem uprostřed! Tiskový mluvčí společnosti v rozhovoru pro magazín Car and Driver řekl, že vedoucí vývoje Albert Biermann nedělá koncepty jen tak.

Silniční model zůstane věrný konceptu RM19, který vychází z Velosteru, ale nebude mít šílené aerodynamické prvky a bláznivě rozšířené blatníky. Koncept s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 390 koní, který je přizpůsoben závodní specifikaci TCR, posílá sílu motoru na zadní kola skrze šestistupňové sekvenční převodovky.

O vývoji nového sportovního vozu Hyundai s motorem uprostřed zatím moc nevíme, ale podle oficiálních informací se můžeme začít těšit. Hyundai se v poslední době opravdu snaží, a když si něco vezme do hlavy, tak to dotáhne do konce. Nejvhodnějším příkladem může být skvělý Hyundai i30 Fastback N Performance.

Mercedes-Benz CLK GTR: Ve FIA GT udělal dojem, v Le Mans ostudu

Závodní Mercedes-Benz CLK GTR byl jedním z nejlepších aut v kategorii FIA GT1, ale v Le Mans se mu vůbec nevedlo. V kvalifikaci zazářil, ale v závodě zklamal.

Číst celé

Porsche Panamericana: Na okruh i do terénu

Odvážný koncept Porsche, který byl schopný projet úplně všude. Bohužel se nedočkal sériové výroby.

Číst celé

BMW 507 málem potopilo celou značku

Původně to měl být jistý úspěch, ale již po krátké době by byli všichni zúčastnění raději, kdyby je to nikdy nenapadlo.

Číst celé

Problémové motory Porsche: Jsou ložiska IMS opravdu nebezpečná?

Ložiska transmisní hřídele (IMS) jsou obávaným problémem motorů Porsche. Zjistili jsme, co je hlavní příčinou jejich selhání a zda se tomu dá předejít.

Číst celé

Válka Fordu a Ferrari v Le Mans ’66: Impozantní souboj Davida a Goliáše

Kultovní závod 24 hodin Le Mans v letošním roce oslavuje 100 let. Připomeňte si se mnou ten asi nejzajímavější rok, kdy se americký gigant z Detroitu utkal tváří v tvář s malou továrnou z italského Maranella. A byl to impozantní závod!

Číst celé

Heuliez Pregunta: Budoucnost Lamborghini, kterou vytlačilo Murciélago

Budoucnost Lamborghini se v druhé polovině devadesátých let inspirovala stíhacími letouny. Unikátní prototyp byl smeten ze stolu okamžitě poté, co italskou automobilku koupilo Audi.

Číst celé