Corvette a Camaro SS v Evropě končí! Nedokáží splnit emisní limity

Dvojice slavných osmiválcových sportovních vozů z Ameriky opouští evropský trh. Co bude dál?

Evropské mocnosti každým rokem zpřísňují předpisy upravující nejvyšší možné emise škodlivin spalovacích motorů, což ztěžuje život výrobcům automobilů. Minulý rok muselo být z evropského trhu staženo několik oblíbených sportovních vozů, které budou v letošním roce doplněny dalšími modely, tentokrát z Ameriky.

Chevrolet oficiálně oznámil, že k 31. srpnu letošního roku ukončí prodej modelů Corvette Stingray a Camaro SS na evropském trhu. Společným důvodem obou sportovních vozů je 6,2 litrový vidlicový osmiválec LT1 o výkonu 455 koní, jež pohání oba sporťáky. Evropané toužící po moderním americkém železe budou muset hledat jiné způsoby, jak si je pořídit.

Camaro ani Corvette se v Evropě nestaly prodejními hity, protože většina zákazníků raději volí konkurenční Ford Mustang GT 5.0. Například ve Velké Británii existuje pouze jediné dealerství, jež prodává Camaro i Corvette zároveň. Zájem Angličanů o sportovní Chevrolety je bohužel nízký, protože nejsou nabízeny s pravostranným řízením.

Chevrolet Corvette by se mohl na evropský trh vrátit s osmou generací, která se ve Spojených státech amerických představí už 18. července. Sportovní vůz s motorem uprostřed se nejprve bude nabízet s modernizovanou verzí osmiválce LT1 a později bude uveden na trh i v hybridní verzi.

Budoucnost Camara je nejistá, protože Chevrolet zatím provádí průzkum mezi potenciálními zákazníky, zda by měli zájem o muscle car poháněný osmiválcem s hybridním hnacím ústrojím.

Velká prvenství Cadillacu: Elektrický startér změnil svět

Cadillac je ikonou a představitelem amerického stylu. Značka vyrábějící vozy se ve svých nejlepších letech dala zařadit do kategorie luxusních vozů, jakými byl například Rolls-Royce. Zároveň světu přinesla několik technických řešení, jenž usnadnila život celému motoristickému světu.

Číst celé

Mazda RX-8 Roadtrip: S laciným wankelem přes půl Evropy

Přišlo mi to jako zajímavý nápad. Místo letenky jsem koupil ojetou Mazdu RX-8 za cenu staršího iPhonu a vyrazil s ní na dlouhou cestu domů.

Číst celé

BMW Turbo Concept: Futurismus sedmdesátých let

Ukázka nejmodernějších bezpečnostních prvků sedmdesátých let zaujala svým sportovním tělem a předpověděla technický i legislativní vývoj.

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Evropská lidová auta

Alfa Romeo, Citroën, Fiat nebo Renault. I evropští výrobci obyčejných aut zkusili štěstí na americkém trhu. Někteří z nich uspěli, jiní naopak ne.

Číst celé

Galerie: Reklamy na pestrobarevná BMW

Když se dnes podíváme po ulici, vidíme samá bílá, šedá nebo černá auta. Po barevných autech se nám stýská. A stýská se nám také po starých bavorácích a starých bavoráckých reklamách.

Číst celé

Amati: Luxusní divize Mazdy pro Ameriku skončila obrovským zklamáním

Japonská značka Amati je zapomenutou luxusní divizí Mazdy pro severoamerický trh, kterou automobilka musela zrušit a nikdy poté se o ní už nezmínila.

Číst celé