Cadillac Seville se prodával se zvláštní výbavou pro makléře z Wall Street

Marketingové oddělení Cadillacu si myslelo, že průměrný majitel Seville si potřebuje čas od času něco spočítat. Z toho důvodu mu do výbavy přidalo kalkulačku.

V devadesátých letech se Cadillac snažil obrodit svou úspěšnou minulost a opět se stát standardem automobilového světa, jak tvrdil jeho dřívější reklamní slogan. Tento posun zahrnoval ofenzívu nových modelů. Kvůli tomu vznikl nový designový jazyk a modelová řada značky se na konci desetiletí rozvětvovala do nových segmentů. Společnost se snažila, aby se zákazníci cítili, jako by řídili něco zvláštního. Toužila po nehmotném aspektu, který měl být aurou luxusního vozu.

Za tímto účelem byl Cadillac Seville modelového roku 1994 dodávaný s koženými deskami, které obsahovaly uživatelský manuál, poznámkový blok, černé pero se zlatými akcenty a kalkulačku s logem Cadillac. Marketingové oddělení muselo dojít k závěru, že průměrný zákazník kupující Seville tyto tři položky prostě potřeboval. K častým zákazníkům značky patřili i burzovní makléři z Wall Street.

Lidé, kteří si Seville běžně kupovali, ale možná nikdy neotevřeli návod k obsluze a ani se příliš nezabývali obsahem hezky vypadajících desek. V dnešní době chytrých telefonů je už nepravděpodobné, že by některá ze značek dodávala vozy s podobnou výbavou. V našich očích to podtrhuje krásu luxusních vozů z devadesátých let. Zajímalo by nás, kolik z vyrobených vozů stále má svou kalkulačku.

Ferrari Pinin: Čtyřdveřák, který by v konkurenci neobstál

I po více jak sedmdesáti letech od svého založení Ferrari nevyrobilo čtyřdveřový vůz. Jednou k tomu ale bylo velmi blízko.

Číst celé

Ferrari F40 Valeo s automatem. Jedinečný vůz vznikl pro šéfa Fiatu

Jediné Ferrari F40 s automatickou převodovkou Valeo vzniklo ve spolupráci se společností Valeo pro šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho. Stále mělo dvakrát přeplňovaný motor V8, jezdilo přes 320 km/h, ale mělo elektronicky ovládanou spojku.

Číst celé

Zvláštní auta jsou mi bližší než racionální volba

Zajímavá a nezvyklá auta jsou nákladná na provoz, ale to některé z nás nedonutí, abychom po nich přestali toužit.

Číst celé

Ferrari 360: První sériové celohliníkové Ferrari. Co mělo společného s Enzem?

Příchod Hondy NSX otřásl trhem superaut. Japonci totiž dokázali vyrobit rychlé auto, které bylo vhodné i pro každodenní použití. Ferrari se muselo začít snažit, následkem čehož vyvinulo povedený typ F355, ale až s blížícím se novým miléniem se Italům podařil opravdový úspěch – Ferrari 360.

Číst celé

BMW M3 E92: Osmiválcová atmosféra na vlastní kůži

Osmiválec v BMW M3 se krátce po uvedení mnoha lidem nelíbil, jenže byl až dokonalou volbou, jak posunout už tak skvělé auto o hodně dál.

Číst celé

McLaren MP4-12C obrodil slavnou značku

Návraty kdysi známých automobilek na trh nejsou snadné. O problémech, které na moderním světě číhají, se přesvědčil nespočet investorů. Značce z britského Wokingu se to však povedlo a od roku 2011 vyrobila více než 10 000 aut.

Číst celé