Cadillac Seville se prodával se zvláštní výbavou pro makléře z Wall Street

Marketingové oddělení Cadillacu si myslelo, že průměrný majitel Seville si potřebuje čas od času něco spočítat. Z toho důvodu mu do výbavy přidalo kalkulačku.

V devadesátých letech se Cadillac snažil obrodit svou úspěšnou minulost a opět se stát standardem automobilového světa, jak tvrdil jeho dřívější reklamní slogan. Tento posun zahrnoval ofenzívu nových modelů. Kvůli tomu vznikl nový designový jazyk a modelová řada značky se na konci desetiletí rozvětvovala do nových segmentů. Společnost se snažila, aby se zákazníci cítili, jako by řídili něco zvláštního. Toužila po nehmotném aspektu, který měl být aurou luxusního vozu.

Za tímto účelem byl Cadillac Seville modelového roku 1994 dodávaný s koženými deskami, které obsahovaly uživatelský manuál, poznámkový blok, černé pero se zlatými akcenty a kalkulačku s logem Cadillac. Marketingové oddělení muselo dojít k závěru, že průměrný zákazník kupující Seville tyto tři položky prostě potřeboval. K častým zákazníkům značky patřili i burzovní makléři z Wall Street.

Lidé, kteří si Seville běžně kupovali, ale možná nikdy neotevřeli návod k obsluze a ani se příliš nezabývali obsahem hezky vypadajících desek. V dnešní době chytrých telefonů je už nepravděpodobné, že by některá ze značek dodávala vozy s podobnou výbavou. V našich očích to podtrhuje krásu luxusních vozů z devadesátých let. Zajímalo by nás, kolik z vyrobených vozů stále má svou kalkulačku.

Plazící se lowridery oslavovaly svobodu a zviditelňovaly menšinu

Stylová nepřehlédnutelná auta, která jsou doplněna hip hopem nesoucím se z výkonných audiosoustav. Lowridery vznikly v hispánské menšině, aby její členové mohli sdílet svou svobodu a upozornit americké obyvatelstvo voláním “jsme tady!”. Z jednoduché myšlenky se postupem let stal jeden z nejlépe vypadajících tuningových směrů na poli amerických aut.

Číst celé

Top Fuel Dragster: 500 km/h za 4 sekundy

Akcelerace shodná s vystřelením z katapultu a šílené provozní náklady. Vrcholová třída dragsterů vyžaduje obrovskou porci odhodlání.

Číst celé

BMW M3 GTR Straßenversion: Závodní M3 pro každý den nikdy nevyjela

Coupe Sport Leichtbau nebylo nejlepší silniční verzí BMW M3 E46. BMW v roce 2002 vyrobilo několik kusů GTR Straßenversion, které se i přes homologaci pro běžný provoz nikdy nedostaly na silnici.

Číst celé

Zachránci před bankrotem. Vznik těchto 3 aut byl důležitý

Trojice vozů, které pomohly automobilkám v úspěšném boji s finančními problémy. Jaké modely zachránily Aston Martin, Lamborghini a Porsche?

Číst celé

Ferrari 330 GTO: Silnější, ale neúspěšný sourozenec Ferrari 250 GTO

Ferrari 330 GTO bylo výkonnější verzí legendárního Ferrari 250 GTO, která vznikla kvůli závodění v kategorii prototypů v Le Mans.

Číst celé

BMW 325iX Elektric: E30 na baterky testovala německá vláda i pošta

Studium elektrických pohonů si vyžádalo, aby s prototypy BMW 325iX Elektric jezdila i běžná veřejnost. Německá pošta používala kombík při doručování zásilek.

Číst celé