Seznamte se s dívkou, po níž má Lotus Elise své jméno

Malý sporťák nese jméno vnučky tehdejšího majitele automobilky.

Automobilky jsou při pojmenovávání nových modelů inspirovány různými důvody. Když však auto nese jméno skutečné osoby, získává poněkud hlubší auru. To je případ malého sportovního Lotusu Elise, který v devadesátých letech dostal jméno podle vnučky tehdejšího majitele značky.

Vývoj Lotusu Elise začal krátce poté, co italský podnikatel Romano Artioli v roce 1993 zakoupil slavnou značku od tehdejšího majitele, jímž byl americký koncern General Motors. Nad vhodným pojmenováním zbrusu nového modelu si v Lotusu lámali hlavu do okamžiku, kdy Artioli rozhodl, že vůz na své zádi ponese jméno jeho vnučky Elisy.

Krátce po uvedení první generace Lotusu Elise na trh musel Artioli svou značku prodat, jelikož pocítil těžkou finanční ztrátu při úpadku automobilky Bugatti, kterou taktéž vlastnil. Lotus se v roce 1996 stal majetkem malajského výrobce Proton, Bugatti bylo prodáno do vlastnictví Volkswagen Group o dva roky později.

Elisa Artioli nedávno zavítala do města Hethel ve Velké Británii, kde Lotus v současné době vyrábí svá auta, aby oslavila důležité výročí. Letos je tomu 70 let od doby, kdy zakladatel značky Colin Chapman vyrobil své první závodní auto. Značku Lotus pak založil v roce 1952.

Přečtěte si také devadesátkový příběh o tom, jak Romano Artioli na zelené louce znovuzaložil (a zase pohřbil) automobilku Bugatti: Píše se rok 1991 a my vám představujeme nejlepší auto na světě

Karosárna Bertone byla továrnou na dokonalost

Je těžké uvěřit, kam se automobilový průmysl za více než 100 let dostal. Karosář byl vždy někým výjimečným a vysoce respektovaným. Vývoj aut se samozřejmě postupem času přizpůsobuje měnícím se potřebám společnosti. Pro milovníky starých krásných karoserií je dnešní moderní doba kacířská. Pokud jste i vy mezi těmito lidmi, bude se vám zaručeně líbit tento fotospeciál.

Číst celé

Odhalte tajemství a krásu sebevražedných dveří

Jsou krásné a nezvyklé, ale jejich netradiční konstrukce bohužel skrývá hned několik nebezpečí.

Číst celé

Lamborghini Diablo GT se prodávalo s nejstylovějším zavazadlem na světě

Originální kufřík pro Lamborghini Diablo GT byl vyrobený z uhlíkových vláken a nesl sériové číslo svého vozu.

Číst celé

Pět aut, která bych chtěl řídit o chvíli déle

Pravděpodobně všechny z nás baví neustále poznávat další a další auta. Občas se ale objeví kousky, v nichž bychom chtěli strávit více času, než bylo možné.

Číst celé

Ferrari F50: Důstojný následník trůnu?

Uřvaný dvanáctiválec z F1, šestistupňový manuál, pohon zadních kol a hmotnost snížená, kam až to šlo. Ferrari F50 bylo čistokrevným supersportem.

Číst celé

Jak koupit tu nesprávnou Miatu

Vítejte u jednoho z mnoha mých virtuálních nákupů auta. Virtuálního proto, že stejně jako vy hrozně rád procházím inzerci a vybírám auta, na která nemám peníze nebo odvahu. Dnes si musím postěžovat na Mazdu MX-5. Nepřepínejte kanál, vysvětlím.

Číst celé