Budoucnost Lamborghini: Hybridy a útok na Nürburgring

Hybridní hnací ústrojí se v budoucnu kromě nástupce Aventadoru objeví i v případě menšího Huracánu a nového Urusu. Nad čtvrtým modelem nabídky stále visí otazník. Aventador se stane posledním atmosférickým dvanáctiválcem dílen Lamborghini.

Lamborghini je velkým zastáncem velkých atmosférických motorů a to i přes skutečnost, že ve svém nejnovějším modelu, jímž je SuperSUV Urus, použilo dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec vyvinutý Audi. Italská továrna dlouhé roky tvrdí, že se pokusí zachovat pravé DNA svých vozů, co nejdéle to bude možné. Trend moderních supersportů a hypersportů je však neúprosný a i v Sant‘ Agatě Bolognese budou muset použít elektromotory.

Ředitel značky Stefano Domenicali se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu rozpovídal o budoucnosti značky a nezapomněl se zmínit o nejstarším modelu nabídky, kterým je vrcholný Aventador uvedený na trh v roce 2011. Jeho spekulovaný nástupce si prý zachová plnotučný dvanáctiválec, jemuž ale bude pomáhat hybridní ústrojí s elektromotorem.

Elektrifikace budoucích Lamborghini není žádným tajemstvím a mluví se o ní nahlas už od představení Urusu, jehož nabídku by měla v následujících letech rozšířit hybridní verze využívající pohon převzatý z Porsche Panamera S E-Hybrid, kde vytváří výkon 671 koní a točivý moment 850 newtonmetrů.

Příjezd nástupce Aventadoru je zatím odhadovaný na začátek následujícího desetiletí, přičemž by na základě současného supersportu ještě měla vzniknout vrcholná verze Superveloce Jota. Nejrychlejší supersport současného Lamborghini už prochází vývojem a testováním na severní smyčce Nürburgringu a značka se chystá sesadit Porsche 911 GT2 RS z trůnu a ukořistit rekord zpět do Itálie.

BMW 767i Goldfisch: V16 s chladiči v kufru a zrychlení jako ve Ferrari

Unikátní prototyp BMW 767i „Goldfisch“ vznikl jako potenciální konkurence pro Mercedes, ale do sériové výroby se bohužel nedostal.

Číst celé

Zastřel a ujeď 3/3: Devadesátky přinesly nový druh gangsterů

Moderní doba přináší nejen nový druh gangsterů, ale i nové typy aut. Luxusní limuzíny se těší ještě větší oblibě, protože kromě komfortu nabízí i vzrušující výkony.

Číst celé

Bizzarrini 5300 GT: Ital se srdcem z Corvetty

Dohodnout se s Enzem Ferrarim nebylo jednoduché. Po neshodách mu byl konkurencí nejen Ferruccio Lamborghini, ale i jeho bývalý inženýr Giotto Bizzarrini.

Číst celé

Harakiri nad palubními kamerami

Před Vánoci jsme v našem čínštinářském kroužku zabředli do tématu palubních kamer, které si řidiči lepí na čelní sklo auta. Nechť diskuze započne!

Číst celé

Jaguar XJ220 Pininfarina Speciale: Unikát na přání brunejského sultána

Brunejský sultán a jeho bratr si v letech 1992 až 1995 koupili celkem 20 Jaguarů XJ220. Ten dvacátý se od všech ostatních odlišoval unikátním designem od Pininfariny.

Číst celé

Sklo Kiriko: Ručně broušené sklo pro Lexus LS stojí 375 000 korun

Ručně broušené sklo Kiriko od japonských mistrů řemesla je jedním z nejkrásnějších příplatkových prvků na dnešním trhu, který nesmí chybět v žádném novém Lexusu LS.

Číst celé