Budoucnost Lamborghini: Hybridy a útok na Nürburgring

Hybridní hnací ústrojí se v budoucnu kromě nástupce Aventadoru objeví i v případě menšího Huracánu a nového Urusu. Nad čtvrtým modelem nabídky stále visí otazník. Aventador se stane posledním atmosférickým dvanáctiválcem dílen Lamborghini.

Lamborghini je velkým zastáncem velkých atmosférických motorů a to i přes skutečnost, že ve svém nejnovějším modelu, jímž je SuperSUV Urus, použilo dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec vyvinutý Audi. Italská továrna dlouhé roky tvrdí, že se pokusí zachovat pravé DNA svých vozů, co nejdéle to bude možné. Trend moderních supersportů a hypersportů je však neúprosný a i v Sant‘ Agatě Bolognese budou muset použít elektromotory.

Ředitel značky Stefano Domenicali se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu rozpovídal o budoucnosti značky a nezapomněl se zmínit o nejstarším modelu nabídky, kterým je vrcholný Aventador uvedený na trh v roce 2011. Jeho spekulovaný nástupce si prý zachová plnotučný dvanáctiválec, jemuž ale bude pomáhat hybridní ústrojí s elektromotorem.

Elektrifikace budoucích Lamborghini není žádným tajemstvím a mluví se o ní nahlas už od představení Urusu, jehož nabídku by měla v následujících letech rozšířit hybridní verze využívající pohon převzatý z Porsche Panamera S E-Hybrid, kde vytváří výkon 671 koní a točivý moment 850 newtonmetrů.

Příjezd nástupce Aventadoru je zatím odhadovaný na začátek následujícího desetiletí, přičemž by na základě současného supersportu ještě měla vzniknout vrcholná verze Superveloce Jota. Nejrychlejší supersport současného Lamborghini už prochází vývojem a testováním na severní smyčce Nürburgringu a značka se chystá sesadit Porsche 911 GT2 RS z trůnu a ukořistit rekord zpět do Itálie.

Vývoj moderního Bentley 4½-litre „Blower“ odhalil asymetrii originálu z 20. let

Bentley pracuje na vývoji 12 nových exemplářů ikonického typu 4½-litre „Blower“. Výzkum odhalil výrobní nedostatky původního vozu z dvacátých let.

Číst celé

Formule Renault 2.0: Juniorský monopost je brutální řidičský zážitek

Usednout do kokpitu závodní formule je dětským snem nejednoho kluka, kterému koluje benzin v žilách. Teď se konečně vyplnil i mně!

Číst celé

Amati: Luxusní divize Mazdy pro Ameriku skončila obrovským zklamáním

Japonská značka Amati je zapomenutou luxusní divizí Mazdy pro severoamerický trh, kterou automobilka musela zrušit a nikdy poté se o ní už nezmínila.

Číst celé

Mercedes-Benz W123 Plug-in Hybrid: Akumulátory vážily 600 kilogramů

Mercedes-Benz v osmdesátých letech hledal řešení, jak se odloučit od konvenčních pohonů. Experimentální plug-in hybridní W123 se však ukázal jako slepá ulička.

Číst celé

AVUS Berlin: Nejrychlejší závodní okruh a první dálnice na světě

Extrémně klopená zatáčka berlínského závodního okruhu AVUS je důležitou součástí historie motorsportu. Přečtěte si příběh legendárního okruhu, který zároveň byl první dálnicí na světě.

Číst celé

50 let smůly. Koupila si Tesla prokletou továrnu?

Když v roce 2010 mladá elektro-automobilka Tesla hledala své první pořádné výrobní prostory, dohodla se na odkoupení kalifornské továrny Toyoty. Jenže tato fabrika za svých dnes již 56 let existence zažila tolik nešťastných okamžiků, až si svět začal říkat, jestli není prostě prokletá.

Číst celé