Temple of Speed vyhraje Le Mans!

Před pár hodinami se jel vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans, což nás donutilo k přemýšlení, jak bychom se mohli zúčastnit. A levně.

Zvítězit v náročném vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans je snem mnoha amatérských i profesionálních závodníků. Ačkoliv je celý podnik zvenku spíše obrovský marketing, na samotném okruhu se vede těžký souboj nejen s konkurencí, ale i s vlastními schopnostmi a hlavně s technikou. To mě dovedlo k přemýšlení, jakým způsobem by se mohla zúčastnit i naše redakce.

Vzhledem k tomu, že jsme neziskoví, musíme zkrotit velké oči a rovnou zapomenout na speciály kategorie GT či špičkové prototypy. Zkrátka se musíme podívat po něčem dostupnějším, ale možná i spolehlivějším. Jelikož ctíme tradice, legendy a občas čteme klubová internetová fóra, naše finální volba je opravdovou sázkou na jistotu, kterou doporučí nespočet spokojených majitelů.

Světe div se, tým Temple of Speed Racing do závodu nastoupí s dvojicí téměř totožných (čti: jinak ojetých) Octavií 1.9 TDI vybavených nesmrtelným rotačním čerpadlem. Proč? Majitelé si je zkrátka nemohou vynachválit a tisíce z nich údajně stále jezdí s původní spojkou, ač má jejich třikrát stočený exemplář na přístrojové desce 500 000 najetých kilometrů. Druhým důvodem této volby je i pověst nezastavitelného dieselu o výkonu 90 koní, který disponuje fascinujícím zátahem od volnoběhu, s nímž natře většinu závodních motorů, jež se musí točit a točit. Aby to jelo, že jo. A pak to žere.

Právě spotřeba motorové nafty je hlavním pilířem naší závodní strategie. K této myšlence nás přivedly příspěvky uživatelů chlubících se spotřebou 3,4 litru na 100 kilometrů při cestě do Chorvatska s autem plným dětí a konzervovaného guláše. Naše Octavie tedy vybavíme velkými nádržemi přes celý kufr, abychom za celých 24 hodin nemuseli jedinkrát tankovat. Další desetinu litru spotřeby srazíme důkladným přepracováním aerodynamiky za použití předního nárazníku z Octavie RS.

Zbývá tedy jen přezouvat pneumatiky a střídat řidiče. Po dlouhém bádání vsadíme na velmi oblíbené sportovní pneumatiky Compressed Darkness EVO 3 excelující na suchu, ale doufáme, že nebude pršet. Ocelová kola s různými druhy plastových krytů jsou samozřejmostí, abychom v zatáčkách mohli řezat obrubníky hlava nehlava a nemuseli se bát defektu, jelikož hevery necháváme doma kvůli úspoře hmotnosti.

Hvězdou našeho závodního týmu v prvním autě bude italský pilot Frcadlo Serpentini a ve druhém autě pak Pepa Vomáčka, který s obdobnou Octavií jezdí už 15 let a říká: „Moje TDIčko je perfektně naladěné chipem od Vency a už jsem s ním natřel kde co. Věřím, že naše závoďáky budou daleko lepší, jelikož jsme vsadili na nová repasovaná turbodmychadla.“

S naší jednoduchou taktikou a úžasnou technikou se na závod cítíme připravení, takže máme spustit Startovač? Minimálně vítězství v kategorii je naše, jelikož v ní pojedeme sami a zároveň pro ní stanovíme traťový rekord okruhu de la Sarthe. Uvidíme se na stupních vítězů. Češi sobě! Češi ovcím!

Jaké je nejlepší auto na světě?

Jaké je nejlepší auto na světě? Letem světem až do Itálie.

Číst celé

Život a doba legendární Tatry 603

Historie legendárního automobilu Tatra 603 je značně rozsáhlá a podrobná a není tedy úplně snadné vytvořit o této československé automobilové ikoně stručnější, ale zároveň atraktivní článek, aniž by člověk vynechal něco důležitého z opravdu pestré genealogie.

Číst celé

Alfa Romeo 75 2.0 TS: Zachraňujeme auto, které jsem nikdy předtím neviděl

Návrat na výsluní není jednoduchý. Obzvláště pak ve chvíli, když jste na něm nikdy nebyli. Asi takový je příběh mojí Alfy Romeo 75.

Číst celé

Reklamy z minulosti: Takhle se upravovala francouzská auta v 50. letech

V 50. letech minulého století nabízely francouzské společnosti téměř nepřebernou nabídku vylepšení pro běžné automobily. Nechyběl mezi nimi ani lepší karburátor pro legendární Kachnu.

Číst celé

Nissan 200 SX S14 díl 1.: Čtyři roky s dvoukilem

Kupovat japonské auto v Německu je dobrý nápad, ale nejde udělat kšeft, když jde Turek na oběd.

Číst celé

Diagnostika v praxi: 5 důvodů, proč turbodiesel může ztratit výkon

Máte turbodiesel, který už nemá takovou sílu jako kdysi? Připravili jsme pro vás pětici důvodů, proč tomu tak může být.

Číst celé