Nová Tesla Roadster: Stovka okamžitě, 400 km/h+ a dojezd 1000 kilometrů

Tak se nám urodil další elektromobil. Můžeme plakat nad tím, že jediný správný roadster má atmosférický benzínový motor a je hlavně o zvuku, ale na tom, že tu staromilská benzínová auta mají další vážnou konkurenci to nic nezmění.

Elon Musk je zasedlý za efektní představovačky podobně jako Steve Jobs. Včera večer přijel na jeviště novým kamionovým tahačem na elektrický pohon zvaným Semi.

Už to vzbudilo silné reakce, jeho parametry jsou obdivuhodné. Plně naložený 40 tunami nákladu má dojezd 800 km při rychlosti 105 km/h. A dalších 640 kilometrů nabijete za 30 minut. Bez nákladu je na stovce, hehe, za 5 sekund. A ke koupi bude v roce 2019.

Když už to vypadalo, že je akce u konce, z nákladového prostoru tahače Semi vyjel další, tentokrát o dost menší vůz. Musk představil roadster.

Ano, jedna Tesla Roadster už tu byla, šlo o první auto z dílny kalifornského vizionáře a tehdy nešlo zrovna o prodejní šlágr. Teď je tu nový Roadster, který uvidíme na silnicích někdy v roce 2020, spíše později. Jestli elektrický roadster představuje to, co chcete do své garáže, to už je na vás. Čísla nám ale připadají dost zajímavá na to, abychom začali brát Teslu vážně.

Tak třeba zrychlení na stovku za 1,9 sekundy. To by z něj udělalo nejrychlejší sériové auto na světě. Na 160 km/h se má dostat za 4,2 sekundy, což je o 0,3 sekundy rychleji než Koenigsegg One:1. Čtvrtmíle za 8,8 vteřiny a maximální rychlost má překročit magickou hranici 400 km/h. Navíc, při dálničních rychlostech s ním ujedete 1000 kilometrů.

 

Roadster bude používat tři elektromotory. Jeden najdete vpředu a dva vzadu, takže jde o pohon všech čtyř kol. Baterie pojme 250 kilowatthodin, přičemž aktuálně nejsilnější Tesla Model S jich nabídne 100. Jen to jméno – roadster – je poněkud zavádějící. Jde spíše o konstrukci typu targa, kdy musíte střechu ručně sundat a vložit do kufru. Navíc, vejdou se do něj 4 lidé.

Roadster bude stát okolo 4,5 milionu korun. Můžete si ji předobjednat už nyní za plnou cenu, dostanete za to auto z limitované série 1000 kusů zvané Founders, která stojí o další zhruba milion korun navíc. Tesla se tím zřejmě snaží financovat náklady na další vývoj vozu.

Aston Martin DB5 byl dvakrát dražší oproti konkurenčnímu E-Type

Nelze mu odepřít image luxusního GT pro agenta britské tajné služby. Aston Martin DB5 však byl velmi exkluzivní i mimo filmová plátna.

Číst celé

Tafheet: Tvrdě postihované arabské driftování

Saúdští hazardéři se snaží vyhrát závod se smrtí, ale často riskují životy svého okolí. Ochránci zákona se s nimi pochopitelně nemažou. Tresty mohou dosáhnout i tisíce ran bičem.

Číst celé

HSV Commodore Group A SS: S bodykitem proti konkurenci

Australský sedan Holden HSV Commodore VL Group A SS udržel krok s konkurencí díky propracovanému bodykitu vyvinutému za pomoci specialistů z Tom Walkinshaw Racing.

Číst celé

Ferrari California: Proč byl základní kabriolet pro Ferrari důležitý?

California byla pro Ferrari důležitější, než by se zprvu mohlo znát. Přinesla několik významných prvenství a po dlouhých letech oživila technické řešení, které se naposledy objevilo v ikonické F40.

Číst celé

Motorsport jako součást DNA. Pět zapomenutých supersportů z devadesátek

Pětice supersportů z devadesátých let, které ve většině případů vznikly jako závodní speciály a následně byly přepracovány do civilní podoby.

Číst celé

Harakiri nad palubními kamerami

Před Vánoci jsme v našem čínštinářském kroužku zabředli do tématu palubních kamer, které si řidiči lepí na čelní sklo auta. Nechť diskuze započne!

Číst celé