Audi R8 dostane přeplňovaný šestiválec

Trend přeplňovaných motorů pohltí další supersport, jenž je v současné době k dostání jen s atmosférickými motory.

Audi R8 bylo při svém představení v roce 2006 velmi dobře přijato. Lidový supersport za rozumnou cenu vycházel z Lamborghini Gallardo a zprvu nabídl vidlicový osmiválec, který byl později doplněn i vidlicovým desetiválcem. V aktuální době Audi vyrábí již druhou generaci, už jen s V10, a připravuje pro ni novou motorizaci, jenž by mohla být levnější než velká atmosféra a v roli entry-motoru navázat na atmosférický osmiválec první generace.

Chystaným motorem je dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 2,9 litru. Konstrukce jednotky vychází z nového čtyřlitrového osmiválce, který koncern VW Group vyvinul pro použití v současném Porsche Panamera Turbo. Vidlicový šestiválec je již montován do modelů RS4 a RS5, v nichž dosahuje maximálního výkonu 450 koní.

V případě Audi R8 by měl být motor posílen na více jak 500 koňských sil, čímž by mohl ohrozit prodeje základní desetiválcové varianty, jenž dosahuje maximálního výkonu 540 koní. Přestože s tímto motorem Audi R8 příjde o charakteristické vlastnosti atmosférických motorů, mohla by je nahradit nižší hmotnost. Motor V6 twin-turbo by tak měl nové verzi R8 dodat více agility, rychlosti a ovladatelnosti v zatáčkách. Je tedy jen otázkou času, kdy Audi svůj nový model představí a my jsme zvedaví, jaká R8 tímto vznikne.

Honda NSX: Od revoluce mezi supersporty uplynulo 30 let

Honda NSX letos slaví třicáté výročí od prvního představení veřejnosti. Hlavním cílem inženýrů bylo překonat a zesměšnit slavné Ferrari.

Číst celé

Kam se poděla všechna patnáctiletá Ferrari?

Pohybuje se tu spousta supersportů, ale všechny jsou prakticky nové. Vrtá nám hlavou, kam se sakra poděly všechny ty starší kousky?

Číst celé

Ford GTX1: Víte, že se GT vyrábělo i bez střechy?

Ford GTX1 byl představený na tuningové výstavě SEMA v roce 2005, aby se stal otevřenou verzí amerického supersportu. Vyrobilo se jej přibližně 100 exemplářů, což z něj dělá nevšední auto.

Číst celé

Fiaty S.61, S.74 a S.76: 4 válce a objem až 28,3 litru

Závodění bylo před první světovou válkou opravdovou chlapskou záležitostí. Důkazem jsou tyto Fiaty s ohromnými čtyřválci.

Číst celé

3 sportovní vozy jako skryté investice. Nevypadají, ale budou vzácné

Poslední Mazda s wankelovým motorem, sportovní roadster od Porsche a stařičká Toyota s motorem uprostřed. Trojice sportovních aut, které fanoušci rychlých kol přehlíží, ale v budoucnu budou hodně cenná.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Rok bez osobního bankrotu

Červená Mazda RX-8 je ozdobou naší redakční garáže už dvanáct měsíců. Jaký byl uplynulý rok za jejím volantem a jak funguje v reálném světě?

Číst celé