Vývoj nástupce Bugatti Chiron začne v roce 2019

Vysoké výkony Chironu nestačí a nástupce bude zase o něco rychlejší. Se stávajícím pohonným ústrojím to ale nezvládne.

Hypersport Bugatti Chiron byl představen teprve minulý rok, ale v Bugatti již pozvolna plánují vývoj jeho nástupce. Značce, do jejíhož čela brzo usedne Stephan Winkelmann, bývalý CEO Lamborghini, současná podoba nestačí a nástupce by měl být opět o něco rychlejší, exkluzivnější a tím pádem i dražší.

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se novináři dozvěděli první informace o chystaném nástupci. Wolfgang Durheimer, současný CEO značky, se ale rozmluvil i o budoucnosti Chironu. Továrna plánuje, že jej bude vyrábět po dobu šesti let a v současné době je prodaná produkce na následující čtyři roky. Své majitele zatím našlo 300 kusů, z plánovaných 500, a dělníci jsou schopni zkonstruovat 70 aut ročně.

Z minulých měsíců je známo, že se Bugatti vydá cestou hybridního pohonu po vzoru konkurence. Inženýři údajně dosáhli maxima, co jsou schopni vydolovat z osmilitrového motoru W16 se čtyřmi turbodmychadly, který v současné době dosahuje maximálního výkonu 1500 koní. Způsob, jakým budou elektromotory využity, zatím není znám.

Chiron se v současné době pyšní rekordem, který zvládl s Juanem Pablem Montoyou za volantem. Akceleraci z 0 na 400 kilometrů v hodině a následné zastavení hypersport stihl za 42 sekund. To je opravdu dechberoucí výsledek.

Škoda MB Wankel: Rychlejší, prostornější, ale dražší embéčko

Škodovka v šedesátých letech experimentovala s rotačním motorem, který se mohl dostat pod kapotu legendárního embéčka. Do sériové výroby se nakonec nedostalo z důvodu nedostatku finančních prostředků.

Číst celé

Dokonalý svět Marcella Gandiniho

Pokud milujete auta a čtete Temple of Speed, určitě už jste v článcích narazili na řadu zmínek o geniálním italském vizionáři, který pracoval pro Bertoneho a asi každé auto, které kdy nakreslil, bylo a stále je ikonou. Jste si ale jisti, že znáte celý rozsah práce Marcella Gandiniho? Pokud ne, čtěte dále a hlavně si prohlédněte naši galerii.

Číst celé

Fiat SB4 Mefistofele: Letecký motor stvořil bestii

Fiat přímo z pekla vznikl spojením závodního podvozku a leteckého motoru. Později se stal držitelem rychlostního rekordu, ale trochu fixloval.

Číst celé

Stěrače čelního okna vymyslela žena, ale lidé revolučnímu vynálezu nevěřili

Revoluční vynález Mary Andersonové zpříjemnil život za volantem nespočtu řidičů.

Číst celé

Jedinečná Ferrari na prodej. Poznejte nejlepší investiční příležitosti

Pět vozů Ferrari, jejichž hodnota v budoucnu s téměř stoprocentní pravděpodobností poroste. Na těchto autech zkrátka neproděláte.

Číst celé

Nissan GT-R, část třetí: ATTESA a převodovka

V našem pětidílném seriálu se věnujeme konstrukci Nissanu GT-R R35. Kolem tohoto vozu koluje spousta mýtů a polopravd. Podrobných informací v českém jazyce také příliš nenajdete. Tak jen do toho!

Číst celé