Vývoj nástupce Bugatti Chiron začne v roce 2019

Vysoké výkony Chironu nestačí a nástupce bude zase o něco rychlejší. Se stávajícím pohonným ústrojím to ale nezvládne.

Hypersport Bugatti Chiron byl představen teprve minulý rok, ale v Bugatti již pozvolna plánují vývoj jeho nástupce. Značce, do jejíhož čela brzo usedne Stephan Winkelmann, bývalý CEO Lamborghini, současná podoba nestačí a nástupce by měl být opět o něco rychlejší, exkluzivnější a tím pádem i dražší.

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se novináři dozvěděli první informace o chystaném nástupci. Wolfgang Durheimer, současný CEO značky, se ale rozmluvil i o budoucnosti Chironu. Továrna plánuje, že jej bude vyrábět po dobu šesti let a v současné době je prodaná produkce na následující čtyři roky. Své majitele zatím našlo 300 kusů, z plánovaných 500, a dělníci jsou schopni zkonstruovat 70 aut ročně.

Z minulých měsíců je známo, že se Bugatti vydá cestou hybridního pohonu po vzoru konkurence. Inženýři údajně dosáhli maxima, co jsou schopni vydolovat z osmilitrového motoru W16 se čtyřmi turbodmychadly, který v současné době dosahuje maximálního výkonu 1500 koní. Způsob, jakým budou elektromotory využity, zatím není znám.

Chiron se v současné době pyšní rekordem, který zvládl s Juanem Pablem Montoyou za volantem. Akceleraci z 0 na 400 kilometrů v hodině a následné zastavení hypersport stihl za 42 sekund. To je opravdu dechberoucí výsledek.

Život s Mazdou RX-8: Kam zmizely komprese?

V běžném případě má koupě ojetého auta jednoduchý postup. Vyberete si, zaplatíte a jedete domu. Jenže takhle svět rotačních motorů nefunguje ve chvíli, kdy chcete, aby vaše RX-8 opravdu za něco stála.

Číst celé

Subaru Justy II: Jak se žije s nejlevnější čtyřkolkou na trhu?

Tohle auto jsme si nepůjčili, ale koupili. Jaký byl rok se Subaru Justy 2. generace?

Číst celé

Bugatti Veyron 16.4: Nejdůležitější auto prvního desetiletí 21. století

Hypersport, nebo luxusní cestovní kupé? Dlouhou dobu si zákazníci museli vybrat, ale až Bugatti Veyron 16.4 nabídlo dokonalý kompromis obojího.

Číst celé

Vize budoucnosti z padesátých let. Takhle je viděl Detroit

Osm prototypů z Detroitu, které vznikly v padesátých letech minulého století a výrazně ovlivnily auta následujících let.

Číst celé

Katovna: Svými rozměry je to superrychlý obchoďák

Třetí Katovna v pořadí hodnotí nejen rychlé varianty běžně dostupných aut, ale i jednu žhavou sportovní novinku.

Číst celé

Americké BMW M3 E36 bylo horší než evropské. Čím bylo rozdílné?

BMW chtělo snížit prodejní cenu M3 E36 na americkém trhu, kvůli čemuž provedlo řadu zhoršujících změn. Rozdíly nejsou malé.

Číst celé