Jablka, která dopadla daleko od automobilového průmyslu

Překrásné stylové výrobky počítačového giganta Apple jsou skvělé. Ovšem jen do okamžiku, kdy po nich začnete chtít opravdovou práci.

Moderní auta v sobě skrývají velké množství snímačů, kabelů, sběrnic a řídících jednotek, jenž spolu dokáží komunikovat a sloužit pokročilým funkcím, jakými jsou například DSC či autonomní řízení. Technologie, na níž nadávají nejen “petrolheadi”, ale mnohdy i garážoví automechanici, na jejichž “znalosti” by byl i Horacio Pagani krátký. “Dřív tam tolik zbytečností nebylo, můj starej Fiat se natočil a jel.” Občas. Jenomže veškerá ta nesmyslná dráteničina má svou funkci a mnohdy ji plní dobře. Auta jsou chytrá, pamatují si nastavení a už nemusíme jednou za čas seřizovat volnoběh.

Dle mých zkušeností z praxe, každý, kdo má s pokročilou autoelektronikou problém, zkrátka neumí používat autodiagnostiku. Sice není stoprocentní, ale mnohdy napoví, kde přibližně hledat závadu. Pak už záleží jen na tom, jestli nejste šimpanz a dokážete přeložit chybový kód s doplňující informací “power supply undervoltage”. Ne, ani v tomto případě mechaniky nenapadlo změřit napětí akumulátoru. Jenomže moje teorie o jednoduchosti komunikace s řídící jednotkou byla zrazena výrobky, v jejichž “neprůstřelnost” jsem bezhlavě věřil.

Dodnes si vzpomínám, jak milovaný Apple na jedné své Keynote opět použil slovní obrat, kterým světu sděloval, že jeho stylový notebook je tím nejlepším, co ke své práci můžete využít. Ovšem jen v případě, že jste profesionální blogger. Když jsem se jednoho sobotního rána rozhodl, že věnuji deset minut tomu, abych odhalil tajemství svítící kontrolky CEL (Check Engine Light) ve své Mazdě, opravdu jsem nečekal, že na tom strávím celé ráno.

Když jsem se naivně snažil spárovat čínský bluetooth převodník Konnwei KW 901 se svým Macbookem a poté i iPhonem, došlo mi, že Apple svým zařízením stále neumožnil komunikaci skrz bluetooth s čímkoliv, co nejsou sluchátka Beats. Po 45 minutách nadávek, snahy a “applezrady” v podobě Android emulátoru jsem musel jít pro běžný notebook se systémem pro smrtelníky, s Windowsem, a následně jsem se připojil k řídící jednotce motoru Mazdy za přibližně 2 minuty.

Co z toho vyplývá? Je opravdu úctyhodné, že se Apple snaží posouvat své technologie. Je skvělé, že iPhone 7 nevyužívá klasický 3,5-milimetrový konektor jack a můžu si koupit sluchátka AirPods, která ztratím dříve než je zaplatím. A nebo, že nejnovější Macbook Pro má TouchBar speciálně pro smajlíky a že se do nejnovějšího iPhonu X dostanu i za pomoci svého nevýrazného obličeje, ale sakra, nechcete zprovoznit takovou základní věc, jakou je bluetooth? Abych se i pomocí vašeho zařízení mohl z paměti své řídící jednotky dozvědět, že na mě svítí další emisní krávovina?

Dvojice Aventadorů se prohání v italských kopcích

I Lamborghini natáčí reklamní spoty svých supersportů.

Číst celé

Mercedes-Benz 300 SL: Na přání Američana

Ikonický „Gullwing“ původně vznikl jako závodní auto, ale jeho úspěchy byly předzvěstí dobrých prodejů produkční verze.

Číst celé

Porsche 550: První závodní Porsche miloval James Dean

Historicky první závodní Porsche, do jehož historie se otiskla nesmazatelná stopa v podobě tragického úmrtí amerického herce Jamese Deana.

Číst celé

Dlouhá cesta ke Cayenne: Jak postupoval vývoj čtyřmístných Porsche

Čtyřmístná Porsche jsou dnes běžná, ale cesta k prvnímu sériově vyráběnému modelu byla dlouhá a trnitá. Představujeme historii prototypů vozů Porsche pro čtyři pasažéry.

Číst celé

Ženeva 1998: Jaká auta za chvíli oslaví dvacetiny?

Vzpomínáte si, jaká auta se představila v Ženevě před dvaceti lety?

Číst celé

Supersporty z Japonska: Tyhle 3 zanikly ve fázi prototypů

Japonští inženýři nenavrhují supersportovní vozy každý den, ale když to zkusí, výsledek jejich snažení stojí za to. Každý z těchto projektů měl slibnou budoucnost, ale všechny zanikly dříve, než dostaly šanci na úspěch.

Číst celé