Jablka, která dopadla daleko od automobilového průmyslu

Překrásné stylové výrobky počítačového giganta Apple jsou skvělé. Ovšem jen do okamžiku, kdy po nich začnete chtít opravdovou práci.

Moderní auta v sobě skrývají velké množství snímačů, kabelů, sběrnic a řídících jednotek, jenž spolu dokáží komunikovat a sloužit pokročilým funkcím, jakými jsou například DSC či autonomní řízení. Technologie, na níž nadávají nejen “petrolheadi”, ale mnohdy i garážoví automechanici, na jejichž “znalosti” by byl i Horacio Pagani krátký. “Dřív tam tolik zbytečností nebylo, můj starej Fiat se natočil a jel.” Občas. Jenomže veškerá ta nesmyslná dráteničina má svou funkci a mnohdy ji plní dobře. Auta jsou chytrá, pamatují si nastavení a už nemusíme jednou za čas seřizovat volnoběh.

Dle mých zkušeností z praxe, každý, kdo má s pokročilou autoelektronikou problém, zkrátka neumí používat autodiagnostiku. Sice není stoprocentní, ale mnohdy napoví, kde přibližně hledat závadu. Pak už záleží jen na tom, jestli nejste šimpanz a dokážete přeložit chybový kód s doplňující informací “power supply undervoltage”. Ne, ani v tomto případě mechaniky nenapadlo změřit napětí akumulátoru. Jenomže moje teorie o jednoduchosti komunikace s řídící jednotkou byla zrazena výrobky, v jejichž “neprůstřelnost” jsem bezhlavě věřil.

Dodnes si vzpomínám, jak milovaný Apple na jedné své Keynote opět použil slovní obrat, kterým světu sděloval, že jeho stylový notebook je tím nejlepším, co ke své práci můžete využít. Ovšem jen v případě, že jste profesionální blogger. Když jsem se jednoho sobotního rána rozhodl, že věnuji deset minut tomu, abych odhalil tajemství svítící kontrolky CEL (Check Engine Light) ve své Mazdě, opravdu jsem nečekal, že na tom strávím celé ráno.

Když jsem se naivně snažil spárovat čínský bluetooth převodník Konnwei KW 901 se svým Macbookem a poté i iPhonem, došlo mi, že Apple svým zařízením stále neumožnil komunikaci skrz bluetooth s čímkoliv, co nejsou sluchátka Beats. Po 45 minutách nadávek, snahy a “applezrady” v podobě Android emulátoru jsem musel jít pro běžný notebook se systémem pro smrtelníky, s Windowsem, a následně jsem se připojil k řídící jednotce motoru Mazdy za přibližně 2 minuty.

Co z toho vyplývá? Je opravdu úctyhodné, že se Apple snaží posouvat své technologie. Je skvělé, že iPhone 7 nevyužívá klasický 3,5-milimetrový konektor jack a můžu si koupit sluchátka AirPods, která ztratím dříve než je zaplatím. A nebo, že nejnovější Macbook Pro má TouchBar speciálně pro smajlíky a že se do nejnovějšího iPhonu X dostanu i za pomoci svého nevýrazného obličeje, ale sakra, nechcete zprovoznit takovou základní věc, jakou je bluetooth? Abych se i pomocí vašeho zařízení mohl z paměti své řídící jednotky dozvědět, že na mě svítí další emisní krávovina?

Giorgetto Giugiaro: Automobilový návrhář 20. století

Giorgetto Giugiaro v době svého působení v automobilovém designu navrhl mnoho aut, z nichž ty nejznámější kousky vytvořil pod křídly svého studia Italdesign. Připravili jsme pro vás nejen jeho příběh, ale i galerii nejhezčích a nejzajímavějších vozů z jeho pera.

Číst celé

Jedinečná Ferrari na prodej. Poznejte nejlepší investiční příležitosti

Pět vozů Ferrari, jejichž hodnota v budoucnu s téměř stoprocentní pravděpodobností poroste. Na těchto autech zkrátka neproděláte.

Číst celé

Katovna: Svými rozměry je to superrychlý obchoďák

Třetí Katovna v pořadí hodnotí nejen rychlé varianty běžně dostupných aut, ale i jednu žhavou sportovní novinku.

Číst celé

Pět aut, která bych chtěl řídit o chvíli déle

Pravděpodobně všechny z nás baví neustále poznávat další a další auta. Občas se ale objeví kousky, v nichž bychom chtěli strávit více času, než bylo možné.

Číst celé

Nürburgring – Nordschleife 2020: Průvodce pro začátečníky i zkušené řidiče

Dale Lomas z Bridge To Gantry natočil průvodce, ve kterém se snaží seznámit začátečníky se Zeleným peklem.

Číst celé

Zastřel a ujeď 3/3: Devadesátky přinesly nový druh gangsterů

Moderní doba přináší nejen nový druh gangsterů, ale i nové typy aut. Luxusní limuzíny se těší ještě větší oblibě, protože kromě komfortu nabízí i vzrušující výkony.

Číst celé