Začátky cizích značek v Americe: Evropské sportovní vozy

Ferrari, Lamborghini a Porsche v současnosti prodávají největší počet svých vozů na americkém trhu. Jak na něm začínaly?

Evropské sportovní vozy se ve Spojených státech amerických těší obrovské oblibě. Mohou za to nejen jejich vysoké výkony, exkluzivita a pocit luxusu, ale i zvučná jména, která psala historii motorsportu. Znáte počátek příběhů značek Ferrari, Lamborghini a Porsche na americkém území?

Ferrari

Závodník a podnikatel Briggs Cunningham údajně dovezl první Ferrari do Ameriky. Byl to vůz Ferrari 166 Spyder Corsa, který zakoupil v roce 1949, aby s ním závodil. Později v tomto roce se závodník Luigi Chinetti spojil se svým přítelem Enzem Ferrari, aby společně otevřeli první obchodní zastoupení Ferrari v Severní Americe na Manhattanu.

Spojené státy americké se rychle staly největším trhem Ferrari na světě. Američtí motoristé byli obecně mnohem bohatší než Italové a měli zdravý apetit pro vysoký výkon. I z toho důvodu měl Chinetti velký vliv na vedení Ferrari v Maranellu, čímž se zasloužil o vznik některých slavných modelů.

Lamborghini

Vůbec poprvé Lamborghini vystavovalo dva exempláře modelu 350 GT na autosalonu v New Yorku roku 1965. Společnost Foreign Cars sídlící na Rhode Islandu nabízela a dovážela vozy Lamborghini, ale prodeje byly na velmi nízké úrovni. Americká divize Lamborghini postupně upadala, z čehož byla zachráněna představením Miury.

Miura se těšila pozitivním ohlasům veřejnosti i tisku a brzy se stala oblíbená mezi vlivnými a bohatými osobnostmi. Na počátku roku 1968 bylo ve Spojených státech amerických přibližně dvanáct exemplářů, aniž by byl tento model Lamborghini homologovaný podle místních předpisů.

Porsche

Max Hoffman je jedním z nejdůležitějších amerických automobilových obchodníků. Během své kariéry vybudoval severoamerická obchodní zastoupení několika evropských značek, mezi nimiž nechybělo ani Porsche. Sportovní vozy z německého Stuttgartu začal dovážet v roce 1950 a prvním z nich bylo Porsche 356, které se v té době vyrábělo jen krátce.

Přestože o to původně nebyl požádán, pro tento typ obchodu byl vysoce kvalifikovaný a zároveň byl blízkým přítelem rodiny Porsche. Hoffman nejdříve pomohl Porsche, aby v Americe získalo silné jméno, ale německá automobilka toho později využila a v roce 1963 začala distribuovat auta Američanům skrze vlastní prodejní síť.

Ferrari 250 GT California Spyder: Drahý a strohý roadster pro bohaté Američany

Severoameričtí dovozci Ferrari si vyžádali výrobu puristického roadsteru, kterým se pokusí zaujmout nejbohatší klientelu. V dnešních dnech se jedná o jedno z nejcennějších silničních Ferrari všech dob.

Číst celé

Zákaz dieselů je jen byznys. Dieselgate jako důkaz

Mnoho lidí pobouřil nedávný zákaz dieselů v Německých městech. Proto jsem se podíval na toto téma poněkud do hloubky a zapřemýšlel nad tím, kde tato problematika vznikla.

Číst celé

Jablka, která dopadla daleko od automobilového průmyslu

Překrásné stylové výrobky počítačového giganta Apple jsou skvělé. Ovšem jen do okamžiku, kdy po nich začnete chtít opravdovou práci.

Číst celé

Galerie: Reklamy na pestrobarevná BMW

Když se dnes podíváme po ulici, vidíme samá bílá, šedá nebo černá auta. Po barevných autech se nám stýská. A stýská se nám také po starých bavorácích a starých bavoráckých reklamách.

Číst celé

Prozradíme vám rozdíl mezi boxerem a plochým motorem

Ferrari v sedmdesátých letech označilo jeden ze svých motorů jako boxer, ale ve skutečnosti lhalo světu. Jaká je skutečná pravda ukrytá v útrobách typu Berlinetta Boxer?

Číst celé

Oblíbeným autem Ferruccia Lamborghiniho byla zapomenutá Jarama

Jméno Ferruccia Lamborghiniho je nejčastěji spojováno s opravdovými supersporty, k nimž se řadí Countach, Murciélago či Aventador. Oblíbený vůz zakladatele Lamborghini byl ale jiného střihu.

Číst celé