Umění na kolech. Speciální edice Veyronu berou dech

Nejslavnější model v historii Bugatti byl nejen luxusní a brutálně rychlý. Jeho speciální edice byly uměleckými díly. Tahle pětice je podle nás nejlepší!

Bugatti Veyron se do historie automobilového průmyslu zapsal tučným písmem. Jako první sériově vyráběné auto zvládl přesáhnout magickou hranici 400 kilometrů v hodině, přičemž na palubě nabídl stejný luxus, jaký lze nalézt například v Bentley. I s pověstí fantastického fascinujícího stroje to však měl Veyron na trhu těžké.

Kromě období kolísajících cen ojetých exemplářů pocítili nižší zájem zákazníků i v samotném Bugatti. Vyprodat plánovanou třísetkusovou produkci nebylo jen tak, což se projevilo hlavně u poslední stovky exemplářů. Důvod byl prostý. Provozovat hypersport natřískaný moderní technikou zkrátka nebylo levné a lidé, na něž manažeři z Molsheimu cílili, už jejich auto většinou měli.

Francouzi však našli skulinu na trhu a výrobní plán rozprodali za pomoci velkého množství speciálních edic určených pro movité sběratele. Některé kreace lze kvůli zbarvení či použitým zvláštnostem považovat za skutečné umění na čtyřech kolech a každá z nich vznikla jen v několika exemplářích.

FBG Par Hermès

Bugatti Veyron FBG Par Hermès vznikl v roce 2008 ve spolupráci se světoznámou pařížskou luxusní značkou Hermès. Hypersport vyšperkovaný doplňky od slavného výrobce kabelek odkazoval na dvacátá léta minulého století, kdy Ettore Bugatti spolupracoval se zakladatelem Emilem Hermès při výrobě zakázkových interiérů cestovních vozů.

L’Or Blanc

Speciální edice otevřeného Grand Sportu z roku 2011 je podle nás tou nejlepší ze všech. L’Or Blanc (bílé zlato) vznikl ve spolupráci s berlínským studiem Porzellan-Manufaktur, který Veyron vybavil mnoha porcelánovými doplňky. Ušlechtilý materiál používaný hlavně pro luxusní jídelní soupravy se nacházel v interiéru, kde tvořil hned několik doplňků, z nichž nejdůležitější je obraz slona na stěně mezi sedadly. Opomenout nesmíme ani úžasné zbarvení vozu, jež byl vyrobený v jediném exempláři.

Bernar Venet

Další jedinečný Veyron Grand Sport s netypickým zbarvením navrhl francouzský umělec Bernar Venet v roce 2012. Inspirací pro dekorování přední části byla umělcova záliba v matematice a fyzice, s jejíž pomocí na vůz přenesl výpočty použité inženýry při zjišťování teoretického maximálního výkonu a nejvyšší rychlosti Bugatti poháněného osmilitrovým šestnáctiválcem.

Rembrandt Bugatti

Rembrandt Bugatti byla jedna z šesti edic sběratelských Veyronů patřících do série Les Légendes de Bugatti. Ačkoliv název může připomínat nizozemského malíře z období Baroka, ve skutečnosti se jmenuje po Rembrandtovi Bugatti, bratrovi zakladatele značky Ettoreho. Na začátku minulého století patřil Rembrandt k nejvýznamnějším sochařům na celém světě a nejvíce se proslavil sochami zvířat, které vyráběl převážně z bronzu. Jeho vášní ke slitině mědi a cínu se inspirovalo celé zbarvení Veyronu, jehož povrch dekoruje nabarvené uhlíkové vlákno. Dílem Rembrandta Bugattiho byl i bronzový tancující slon zdobící rozměrnou masku chladiče slavného Bugatti Type 41 Royale.

Black Bess

Black Bess byl pátým Veyronem v rámci Les Légendes de Bugatti a odkazoval na ikonický Type 18, který se v roce 1912 zařadil k prvním silničním „superautům“. Majitelem jednoho z tehdy nejrychlejších aut na světě byl Roland Garros, francouzský průkopník v letectví, proslavený přeletem středozemního moře v roce 1913. Extravagantní Veyron vyrobený z černého karbonu dělají zlaté doplňky nepřehlédnutelným. V interiéru bylo použito opravdové 24 karátové zlato.

Jak se žije s olympiádou na operák

I když jste tento článek našli v kategorii Svezli jsme se vaším autem, nenechte se klamat. Tahle Audi A7 je leasingovky. Je o to lepším autem? A je vůbec dobrým autem?

Číst celé

Katovna: Design mi připomíná ikonky na androidech, je to taková anti-sexy žába

Temple of Speed zkouší nový formát článku. Čtyři samozvaní znalci hodnotí auta svými subjektivními názory a nepokrytě si u toho připadají jako v Top Gearu. Toť naše Katovna. Pojďme na to, ať víme, jestli to stojí za to.

Číst celé

Seznamte se s dívkou, po níž má Lotus Elise své jméno

Malý sporťák nese jméno vnučky tehdejšího majitele automobilky.

Číst celé

McLaren MP4-12C obrodil slavnou značku

Návraty kdysi známých automobilek na trh nejsou snadné. O problémech, které na moderním světě číhají, se přesvědčil nespočet investorů. Značce z britského Wokingu se to však povedlo a od roku 2011 vyrobila více než 10 000 aut.

Číst celé

Lamborghini 350 GT započalo válku mezi naštvaným průmyslníkem a Ferrari

První model úspěšné italské továrny, k němuž údajně vedla jednoduchá hádka. Kupé 350 GT bylo prvním vozem muže, který se rozhodl vyhlásit válku slavné automobilce se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Číst celé

SWRT: Příběh hvězdného rally týmu

Modro-žluté zbarvení se stalo stejně ikonické, jako dunivý řev čtyřválcového boxeru. Znáte příběh továrního rally týmu Subaru?

Číst celé