Tekuté řetězy dodávaly Chevroletům trakci na sněhu

Přilnavost pneumatik v zimních podmínkách zlepšovalo jednoduché řešení.

Automobilový průmysl za dlouhá desetiletí svého vývoje a existence přinesl nespočet zajímavých návrhů a řešení. V minulých dobách, stejně jako dnes, jízda na sněhu představovala opravdovou výzvu i pro zkušené řidiče. Chevrolet v roce 1969 přispěchal s konstrukčním řešením, jenž zlepšovalo přilnavost zimních pneumatik na bílé nadílce.

Systém nástřiku tekutých řetězů na hnaná kola se v balíčku příplatkové výbavy ukrýval pod kódem V75 a byl k dispozici pro všechny vozy nabídky. Mohl být namontován do luxusních full-size modelů, sportovních Chevelle, či ekonomického kompaktu Chevy II. Na konci šedesátých let užitečný zlepšovák rozšířil paletu zimních doplňků, mezi něž spadaly například ostřikovače čelních světel, vyhřívání zadního okna či výhřev bloku motoru.

Ovládání systému bylo zajištěno tlačítkem na přístrojové desce, které aktivovalo pár aerosolových kanystrů umístěných nad hnanými zadními koly. Uvnitř kanystrů byl uchovaný kapalný roztok pojmenovaný Liquid Tire Chain Traction Improver, jenž byl vstřikovaný na zadní pneumatiky, čímž došlo ke zlepšení trakce na sněhu i ledu. Dnes bychom se museli zeptat amerických pamětníků, zda takový systém opravdu fungoval.

Praktického pomocníka si do výbavy svého vozu zvolilo pouze 2 600 zákazníků. Přestože mohl být montován do všech modelů, nejvíce se vyskytl na palubě full-size Chevroletů. Nízká prodejní čísla pravděpodobně ovlivnila skutečnost, že tekuté řetězy vydržely v nabídce pouhý jeden rok. Velká část potenciálních zákazníků nejspíše nevěřila, že by podobný systém mohl opravdu usnadnit zimní ježdění.

Pět předválečných závoďáků, které pravděpodobně neznáte

Pětice závodních aut, v nichž jezdili jen ti nejbláznivější muži na planetě. Kolik z nich znáte?

Číst celé

Chcete Porsche 911 Carrera S? Tohle jsou jeho servisní náklady

Po vzoru Ferrari F430 jsme se rozhodli zjistit servisní náklady dalšího exkluzivního sportovního vozu, jímž je Porsche 911 Carrera S generace 997. Na kolik tahle sranda vyjde?

Číst celé

Nissan GT-R, část čtvrtá: Podvozek a brzdy

Vítáme vás u čtvrtého dílu petidílného seriálu, ve kterém si postupně představujeme japonské kupé Nissan GT-R R35. V této části si povíme něco o podvozkové soustavě a jejím uspořádání.

Číst celé

Gordini: Rychlé Renaulty z rukou kouzelníka

Amédée Gordini byl nejen závodník původem z Itálie, ale také skvělý konstruktér, díky čemuž si vysloužil svou přezdívku le Sorcier.

Číst celé

Historie Golfu GTI. Co stálo za zrodem ikony?

Sportovně laděný hatchback Volkswagen Golf GTI se těší oblibě majitelů a v dnešních dnech je téměř ideální kombinací mezi běžným ježděním a zábavným svezením. Znáte jeho dlouholetý příběh?

Číst celé

Ford Fairlane 500 Skyliner: Střechu ovládala složitá elektronika

Pevná skládací střecha patří k vítaným prvkům konstrukce kabrioletů. Složitý systém je však velmi nákladný na výrobu a prvním autem se skládacím hardtopem, jehož produkce přesáhla 10 000 exemplářů, byl Ford.

Číst celé