Speciály pro Gran Turismo

Auta navržená, aby se mohla objevit ve slavné hře na PlayStation. Některá z nich se později ukázala i v reálném světě.

Sérii Gran Turismo lze zařadit k nejlepším závodním hrám historie. Mnozí z nás dodnes vzpomínají na staré díly, které nás poprvé seznámily s mnohými auty japonské výroby. Pozdější díly pak nabízejí stovky modelů světových značek v řadách specifikací a velké množství závodních tratí, včetně těch nejznámějších. Velkého jména herní série jsou si vědomé i automobilky, jenž utrácí peníze, aby se za jeho pomoci mohly zviditelnit. Jak je patrné, když návrhářům dáte volné ruce, mnohdy vymyslí zajímavější věci, než nudné crossovery.

Toyota Supra Gran Turismo

Toyota Supra v legendárním zbarvení Castrol vznikla v roce 2007 a vzdávala hold starým dílům slavné závodní hry. Auto ozdobené bodykitem Veilside s velkým křídlem na zádi poháněl dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec 2JZ-GTE upravený díly z nabídky firem HKS a Blitz. Výkon o 370 koních bohužel putoval na zadní kola skrze čtyřstupňovou automatickou převodovku.

GT by Citroën

Studii s logem francouzské automobilky navrhl japonský designér Takumi Yamamoto ve spolupráci s herním studiem Polyphony Digital a Francouzi jej představili světu na autosalonu v Paříži roku 2008. Přestože je supersport GT by Citroën ve hře poháněn čtyřmi palivovými články o výkonu 778 koní, v reálném světě hnací sílu vytváří 5,4 litrový vidlicový osmiválec Ford s nejvyšším výkonem 646 koní.

Bugatti Vision Gran Turismo

Dalším pojízdným konceptem, který vznikl ve spojení s virtuální realitou, je exotický prototyp Bugatti Vision Gran Turismo. Ten byl navržen designéry Achimem Anscheidtem, Sashou Selipanovem, Etiennem Salomem a Frankem Heylem pro hru Gran Turismo Sport. Auto dostalo zbarvení závodního vozu Bugatti Type 57G Tank, jenž v roce 1937 zvítězil v Le Mans, a znázorňovalo jakým směrem se bude ubírat design nástupce Veyronu. Pneumatiky, jejichž výměna vyjde na 93 000 amerických dolarů, likvidoval osmilitrový motor W16 se čtyřmi turbodmychadly o výkonu 1 650 koní a točivém momentu 1 580 Nm.

Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo

Fiktivní koncept Mercedesu vznikl ve spojení se hrou Gran Turismo 6 a německá značka se údajně dohodla s externí firmou o výrobě pěti exemplářů vycházejících z modelu SLS AMG GT. Jeden z vozů byl údajně prodaný do USA, dva měly zůstat na území Evropy a zbylé kusy údajně odcestovaly na Blízký východ. Zda vozy s cenovkou okolo 30 milionů korun opravdu vznikly, to bohužel nevíme.

Infiniti Vision GT Concept

Návrh supersportovního Infiniti vznikl pro Gran Turismo 6 a měl jej pohánět 4,5 litrový atmosférický vidlicový osmiválec, který měl být uložený za přední nápravou. Hnací ústrojí transaxle by inženýrům dopomohlo k rozložení hmotnosti v poměru 45:55. Koncept se dočkal i reálného modelu a Infiniti jej předvedlo na autosalonu v Šanghaji v roce 2015.

Peugeot L750 R Hybrid Vision Gran Turismo

Francouzská značka si v rámci spolupráce s Polyphony Digital připravila dech beroucí vizi, kterou nám představuje svou vizi budoucnosti motorsportu. Virtuální prototyp L750 R by měl pohánět spalovací motor, jenž měl dosahovat až 10 000 otáček za minutu a nejvyššího výkonu 580 koní. Byl by spojený s elektromotorem, o 170 koních, živeným z kapalinou chlazené lithium-iontové baterie. Koncept, který by podle návrhářů vážil pouhých 825 kilogramů, se objevil v Gran Turismo Sport.

Volvo T6 Roadster: Co se stane ve Vegas, zůstane ve Vegas

Ne vždy si ve Volvu mysleli, že jejich jediným údělem je zachraňovat lidi a planetu. Vraťte se s námi do roku 2005 a přivítejte Volvo T6 Roadster.

Číst celé

MG F: Je to o srdci

Roadster s motorem uprostřed, který je méně známou součástí své kategorie. Jak se s ním žije?

Číst celé

Autem roku 2017 je americká bestie, podle Lukáše

Když se Honza rozhodl sepsat myšlenku, jaké auto jej z letošních novinek na trhu oslovilo nejvíce, dostal jsem nutkání podělit se o svůj názor.

Číst celé

Rodinné čtyřkolky, které Japonci nedali světu

Nadupané čtyřkolky se závodními geny v rodinných karoseriích. Auta, po nichž by měl toužit každý rychlý taťka.

Číst celé

Dělejte světu službu, jezděte zajímavými auty

Vlastnit uživatelsky příjemná auta je parádní komfort, ale i přesto existují lidé, kteří si rádi nechají ubližovat vlastní technikou. Ono to za to totiž celkem stojí.

Číst celé

De Tomaso Vallelunga: Proč šikovná koncepce neuspěla?

První italské auto s motorem uprostřed utrpělo kvůli podvozku, který jej dělal těžko použitelným.

Číst celé