Sláva automobilovým outsiderům

Co si představíte, když se řekne Outsider cars?

Nedávno jsem se procházel Facebookem, až mi nabídl přidat se do skupiny Outsider cars. To mě zaujalo, připadá mi to vlastně docela dobrý nápad. Automobilových legend máme 3 pytle, jmenuje se po nich automobilová slavnost i naše rubrika pro zajímavé vozy. Jenže jsou i auta, která jsou zajímavá, aniž by byla legendami. Občas jsou dokonce outsidery. Auta, která jsem dávno zapomněl, že existují a přitom neprávem. A o takových si chci něco přečíst.

Navnaděn touto myšlenou jsem se přidal do skupiny a očekával jsem ráj na zemi. Vlákno, kde se majitelé Peugetu 607 hádají s majiteli Renaultu Vel Satis, kdo má komfortnější auto, do čehož hází nesouvisející vtípky řidič třídveřové Hondy HR-V z přelomu milénia. O post níž bych našel majitele první Subaru Tribecy ptajícího se do pléna, co si myslí o jeho záměru koupit Smart Brabus Roadster, načež mu majitel nejlevnějšího Maybachu 57 z Mobile.de, který jako daily jezdí se Suzuki Kizashi odpovídá, že by raději šel do MG F nebo si připlatil a koupil prvního Boxstera. Čekal jsem přehlídku aut kronikáři opomenutých, přitom skrývajících plno šťavnatých příběhů.

Než jsem stačil nahlédnout dovnitř – zřejmě šlo o uzavřenou skupinu -, napsala mi slečna nebo paní s vytuněným Golfem IV oznamujíc mi, že je zakladatelkou skupiny, která pořádá srazy, které mají svá pravidla: Nehejtit, nehulit trávu a negumovat. Upřímně, nevím k čemu jinému než k hejtění jsou vytuněné Golfy dobré. Ve skutečnosti nevím, jestli vůbec lepší auto na hejtění existuje. Každopádně, tohle nevyšlo. Proběhlo malé mrzení, ale myšlenka zůstala.

Myšlenka, že existuje spousta zajímavých příběhů, které jsme ještě neslyšeli o autech, která stojí v koutě tak jako Charlie z románu Stephena Chboskyho. Myslím, že stále ještě musíme zjistit, k čemu je dobrá Mazda MX-6 a možná pár z vás dodnes nevědělo, že jedno z nejošklivějších nejrozporuplnějších aut na světe, Fiat Multipla, byla vystavována ve věhlasném Muzeu moderního umění MoMA v New Yorku jako ukázka toho nejlepšího, co (tehdy současný) design konce devadesátých let dokáže.

Když budu toto léto alespoň z půlky tak produktivní, jak bych chtěl, sem tam se o outsiderech a antilegendách, hrdinech všedních dnů i naprostých prodejních propadácích rozepíšu a přinesu i já nějaké zajímavé čtení. V této sféře automobilových outsiderů se může zdát zajímavé každému něco jiného, proto jsme zvědaví i na vaše tipy a návrhy – napište nám do komentářů. Nebo, pro ty odvážnější z vás je tu Křeslo pro hosta, kde vás rádi necháme zazářit. 

Ze sedačky dokonale sériové Miaty NA s ošklivo-krásnými mrkačkami vás zdravím: Outsiderům zdar!

PS: Jo, a nechte prosím inkriminovanou facebookovou skupinku žít. Hejtit je přece zakázáno.

Edit po vydání článku: Vážně toho nechte, slečna není zvědavá na sprosté výlety, které ji někteří nyní píšou. Zas tolik toho neudělala, když si tuní Golfa. 🙂

50 let smůly. Koupila si Tesla prokletou továrnu?

Když v roce 2010 mladá elektro-automobilka Tesla hledala své první pořádné výrobní prostory, dohodla se na odkoupení kalifornské továrny Toyoty. Jenže tato fabrika za svých dnes již 56 let existence zažila tolik nešťastných okamžiků, až si svět začal říkat, jestli není prostě prokletá.

Číst celé

Ford Fiesta byl úspěchem od samého počátku

Před čtyřmi desetiletími sjela první Fiesta z výrobní linky ve Španělsku a Henry Ford II si osobně zvolil jméno pro své vazby ke středomořské zemi. Vůz se rychle dostal na seznam bestsellerů a dnes je stále jedním z nejoblíbenějších vozů na světě.

Číst celé

Martini Racing ikonou motorsportu

Zapamatovatelná zbarvení k motorsportu patří a mnohdy se vryjí hluboko do naší paměti. Martini Racing je dobrým příkladem.

Číst celé

Galerie: Nahlédněte do historie Formule 1

Závody i zákulisí Formule 1 mezi roky 1930 až 1994.

Číst celé

Porsche 911 Carrera 3.2 aneb jak roztočit historickou 911?

A pointa je venku – letitého youngtimera, kterého mi svěřil jeho majitel, jsem roztočil do hodin. V minulých dnech jsem totiž měl tu čest řídit Porsche 911 Carrera 3.2 z roku 1986 a trochu jsem to přehnal. Co se vlastně toho dne stalo, když mi do rukou svěřili toho kdysi rychlejšího brouka? A jaký je to pocit, když takové auto řídíte?

Číst celé

Koenig Specials: Tovární Ferrari byla příliš pomalá

Bláznivě široké bodykity se v posledních letech rozšířily po celém světě hlavně z malého Japonska, kde sídlí společnosti jako Liberty Walk, Rocket Bunny či RAUH-Welt Begriff. Ve druhé polovině minulého století se tímto směrem úprav ale vydali i v Německu.

Číst celé