Seznamte se s dívkou, po níž má Lotus Elise své jméno

Malý sporťák nese jméno vnučky tehdejšího majitele automobilky.

Automobilky jsou při pojmenovávání nových modelů inspirovány různými důvody. Když však auto nese jméno skutečné osoby, získává poněkud hlubší auru. To je případ malého sportovního Lotusu Elise, který v devadesátých letech dostal jméno podle vnučky tehdejšího majitele značky.

Vývoj Lotusu Elise začal krátce poté, co italský podnikatel Romano Artioli v roce 1993 zakoupil slavnou značku od tehdejšího majitele, jímž byl americký koncern General Motors. Nad vhodným pojmenováním zbrusu nového modelu si v Lotusu lámali hlavu do okamžiku, kdy Artioli rozhodl, že vůz na své zádi ponese jméno jeho vnučky Elisy.

Krátce po uvedení první generace Lotusu Elise na trh musel Artioli svou značku prodat, jelikož pocítil těžkou finanční ztrátu při úpadku automobilky Bugatti, kterou taktéž vlastnil. Lotus se v roce 1996 stal majetkem malajského výrobce Proton, Bugatti bylo prodáno do vlastnictví Volkswagen Group o dva roky později.

Elisa Artioli nedávno zavítala do města Hethel ve Velké Británii, kde Lotus v současné době vyrábí svá auta, aby oslavila důležité výročí. Letos je tomu 70 let od doby, kdy zakladatel značky Colin Chapman vyrobil své první závodní auto. Značku Lotus pak založil v roce 1952.

Přečtěte si také devadesátkový příběh o tom, jak Romano Artioli na zelené louce znovuzaložil (a zase pohřbil) automobilku Bugatti: Píše se rok 1991 a my vám představujeme nejlepší auto na světě

Sportovní auta ztělesňující zklamání. Tahle se vážně nepovedla

Čtyřkolové ikony si připomínáme každým dnem, ale co auta, na něž mnohdy zapomínáme? Vybrali jsme šest takových, na něž svět zapomněl právem.

Číst celé

Píše se rok 1991 a my vám představujeme nejlepší auto na světě

15. září 1991 bylo najednou na zámku ve Versailles a pod obloukem Le Grande Arche v pařížské čtvrti La Défense vystaveno něco neuvěřitelného. Stalo se tak přesně 110 let od narození slavného zakladatele značky Ettoreho Bugatti.

Číst celé

Lamborghini Miura Jota: Jediný prototyp skončil v plamenech

Zhmotněný závodní sen testovacího jezdce Lamborghini pomohl automobilce s vývojem. Jeho působení ale skončilo v polích na apríla roku 1971.

Číst celé

Pierce-Arrow Silver Arrow: Design budoucnosti

Pokrokový luxusní sedan, který se stal majetkem jen úzké hrstky vyvolených. Jejich počet byste napočítali na prstech jedné ruky.

Číst celé

Tatra 603: Papalášský kočár

Historická limuzína, která byla určena těm nejvyšším. Prostý lid si ji normálně koupit nemohl, ale i přesto se později dostala do rukou smrtelníků. V době, kdy byla pro členy vlády a papaláše téměř bezcenná. Dnes se jedná o hodnotný sběratelský kousek, kterému stačí pouhých pár minut, aby povyprávěl příběh doby minulé.

Číst celé

Brzdy letošních F1 představují technickou magii

Oproti předchozím ročníkům jsou brzdy účinnější, lépe se chladí a dokonce i méně váží.

Číst celé