První Toyota GR Supra s motorem 2JZ-GTE je na světě!

Japonský profesionální drifter Daigo Saito odhalil svůj nový projekt. Je jím Toyota GR Supra poháněná motorem 2JZ-GTE.

Když Toyota před dvěma měsíci na detroitském autosalonu představila pátou generaci legendární Supry, fanoušci sportovních vozů se začali sázet, kdy vznikne první exemplář s motorem 2JZ-GTE. Čekání netrvalo příliš dlouho. První takové auto je konečně na světě!

Japonský drifter Daigo Saito má nejspíše hodně velké známosti v Toyotě, protože se mu podařilo získat jeden exemplář nového modelu o několik měsíců dříve, než budou dodány první vozy zákazníkům. Saito se při vývoji nového speciálu pro šampionát D1GP spojil s tuningovou společností HKS.

Pod kapotu nové Toyoty GR Supra se dostal přeplňovaný řadový šestiválec 2JZ-GTE, jehož nejvyšší výkon je odhadovaný na přibližně 800 koňských sil. V zadní části vozu se nachází velký chladič usnadňující chlazení výkonného motoru. Celý projekt se stále nachází ve stádiu vývoje. Výsledné auto bude vybavené velkým přítlačným křídlem a rozšířeným bodykitem.

Plánování a realizace projektu historicky první upravené GR Supry zabrala pouhých 42 dnů. Daigo Saito si novou Toyotu vybral jako vůz pro sezónu 2019, protože se mu líbí krátký rozvor kol a malé rozměry, od čehož si slibuje skvělou ovladatelnost. Oficiální závodní debut je naplánovaný na 23. března, kdy v Tokiu začíná soutěž D1 Grand Prix All-Star Shoot Out.

Citroën GS BiRotor: Smůla na kolech již od počátku

Poté, co Citroën se svým prototypem M35 uspěl, rozhodl se pro montáž upravené verze motoru do nového GS a prodej na běžném trhu.

Číst celé

40 rychlostních rekordů. Tím se pyšní Mazda RX-8

Čtyřiadvacetihodinová rekordní jízda se odehrála v roce 2005 na německém závodním oválu pod dohledem Mezinárodní automobilové federace.

Číst celé

Lotus 7 byl autem, které člověk načmárá za víkend

Maličký Lotus je dodnes důležitým měřítkem při porovnávání moderních lightweightů. Přestože se jedná o nejslavnější model malé automobilky z Británie, nikdy to neměl jednoduché.

Číst celé

Do výroby BMW M3 Touring chyběl jen kousek

Inženýři BMW o em-trojku s velkým kufrem zabojovali poctivě, ale nestačilo to.

Číst celé

Dělejte světu službu, jezděte zajímavými auty

Vlastnit uživatelsky příjemná auta je parádní komfort, ale i přesto existují lidé, kteří si rádi nechají ubližovat vlastní technikou. Ono to za to totiž celkem stojí.

Číst celé

Honda Beat: Soichirovo poslední dítě

Miniaturní roadster s vysokootáčkovým tříválcem pod kapotou je auto, které by chtěla alespoň jednou v životě řídit většina fanoušků japonských sportovních aut.

Číst celé