Nový Renault Mégane R.S. přijíždí. Dosáhne kvalit předchůdce?

Dlouho se čekalo na nový Renault Mégane RS, který byl ve svých předchozích dvou generacích králem třídy hot-hatchů. Divize Renault Sport má talent na to, aby jejich ostré verze jinak spíše měkkých a levných aut stály za to.

Do dlouhé lajny úspěchů divize Renault Sport se pravidelně řadilo i menší Clio. Až s jeho poslední generací v roce 2012 přišlo drobné zklamání, kdy místo atmosférického dvoulitru dostalo turbomotor 1.6 a povinný automat. Clio tím  ztratilo svou ryzost a my se tehdy začali bát, co bude s novým Méganem R.S. Dlouze se o něm nejistě spekulovalo, a to až dodnes, kdy se oficiálně tato novinka představila na autosalonu ve Frankfurtu.

Turbodmychadlem plněný dvoulitr vystřídal nový, menší motor o objemu 1,8 litru, který je však nově vybaven přímým vstřikováním paliva. Jde o stejný motor o výkonu 280 koní, který najdete v Alpine A110. Koncem příštího roku navíc bude představena verze R.S. Trophy, která nabídne rovných 300 koní. U převodovky si inženýři (nebo marketéři) vzali ponaučení z Clia R.S. a manuál Méganu nesebrali. Automat ovšem v nabídce najdete také, půjde o dvouspojku s pádly pod volantem a systémem launch control. Auto očividně ještě není úplně hotové, protože údaje o hmotnosti, maximální rychlosti či zrychlení Renault prozradí až koncem tohoto roku.

Mégane R.S. poprvé také dostane systém zatáčení všech kol 4Control. Ten už známe z dřívějších Lagun či běžného Méganu, ovšem tady jsme zvědaví, jak bude systém fungovat v takto nekompromisním hot-hatchi. Podvozek si budete moci objednat ve dvou různých nastaveních „Cup“ a „Sport“, z nichž ten první pracuje se samosvorným diferenciálem na přední nápravě. Brzdový systém Renaultu bude dodávat firma Brembo. Premiéru v rámci celého segmentu si odbydou hydraulické dorazy na obou nápravách, které plynule zpomalují tvrdé rány do podvozku.

Mégane R.S. se ovšem rozhodl být také univerzálnějším autem. Můžeme začít tím, že ani běžný model této generace nedostal třídveřovou variantu a tedy ani R.S. nekoupíte jinak než s 5 dveřmi. Novinkou je také systém Multi-Sense, díky kterému si můžete vybral z pěti módů – Comfort, Normal, Sport, Race a Personal, který vám dovolí nastavit si auto podle svého gusta.

Ona snaha o univerzálnost může být – podle nás – kamenem úrazu. Trochu se bojíme, aby se z auta nevytratil ten výrazný fun-factor předchozích generací, který tradičně vozy divize Renualt Sport odlišoval od konkurence. No uvidíme, co ukážou testy, snad Mégané R.S. otestujeme také. Na trhu se objeví zkraje roku 2018.

Moderní motorsport je nuda a já znám řešení problému

Myslím si, že je moderní motorsport jednoduše nudný. Může za to snaha být rychlejší a rychlejší, která si však vybrala daň v podobě úpadku divácké zábavy.

Číst celé

Eliška Junková: Drobná dáma za volantem bugatky

Nadějně vyhlížející závodní kariéru Elišky Junkové ukončila tragická smrt manžela na Nürburgringu.

Číst celé

Chevrolet Camaro ZL1 COPO: Monstrum na zvláštní objednávku

Neveřejná nabídka COPO 9560 udělala z malého Camara krvelačnou bestii, která požírala nejen mustangy, ale i všechny ostatní.

Číst celé

Ferrari Pinin: Čtyřdveřák, který by v konkurenci neobstál

I po více jak sedmdesáti letech od svého založení Ferrari nevyrobilo čtyřdveřový vůz. Jednou k tomu ale bylo velmi blízko.

Číst celé

Lamborghini Miura: Matka superaut definovala koncepci budoucích supersportů

Příběh supersportu, který se do historie zapsal tučným písmem. Ferruccio Lamborghini těžce nesl předčasné ukončení výroby po zbytek svého života. Miura pro něj nebyla jen vozem, jež proslavil jeho vlastní automobilku. Miura pro něj byla vlastním potomkem.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: S tuningem vstříc zlepšení

Mám pocit, že si wankelová Mazda užívá moje trápení. Rozhodně mě ale nedonutí, abych to s ní vzdal.

Číst celé