Napište Ježíškovi o tahle auta. Ještě není pozdě

Seznam deseti aut vhodných pod vánoční stromeček, u nichž určitě nehrozí označení za „nevhodný dárek“.

Vánoce se kvapem blíží, což je nám připomínáno ve všech obchodních centrech už od poloviny září. Pokud jste se snažili vánočnímu shonu ubránit pokud možno co nejdéle, ten váš momentálně začíná. Otevřeli jsme totiž náš oblíbený server ClassicDriver.com, v jehož inzerci jsme našli několik lákavých aut, o něž byste si měli urychleně napsat Ježíškovi. S trochou štěstí je určitě stihne do Štědrého dne dodat. Při pohledu na konkrétní kusy ale zjistíte, že budete ochotni přežít i nepříjemné zdržení.

Aston Martin Vanquish

Jestliže se řadíte k opravdovým fanouškům tajného agenta Jamese Bonda, pravděpodobně zbožňujete i vozy Aston Martin. V takovém případě pro vás máme překrásný Vanquish z roku 2002, který je nalakovaný v originálním odstínu Tungsten Silver, jež je doplněný koženým interiérem v barvě Obsidian Black.

Stále jsme vás nepřesvědčili? Pod kapotou tohoto nádherného exempláře se ukrývá vidlicový dvanáctiválec o výkonu 467 koní spojený s automatickou převodovkou. Hnací ústrojí by navíc mělo být v perfektním stavu, protože tento Vanquish má najeto pouze 27 500 kilometrů na území Portugalska.

BMW M3 E30

Ačkoliv se tohle BMW M3 E30 může na první pohled zdát jako původní závodní vůz v moderním polepu, ve skutečnosti se jedná o čerstvou stavbu z běžné produkční M3 E30. Prodávající z Austrálie se vydal cestou přípravy speciálu pro závody na okruzích či do vrchu a nebál se použít novější techniku. Namísto původního čtyřválce se pod kapotou nachází řadový šestiválec S54 pocházející z M3 E46, který je řízen pokročilým systémem Motec.

Kromě výkonného motoru je závodní M3 vybavena i samosvorným diferenciálem, bezpečnostní klecí, stavitelným podvozkem, silnými brzdami a velkým množstvím dalších úprav, s nimiž snadno ujedete i modernějším konkurentům. Dobrou zprávou je i skutečnost, že se jedná o úplně „nové“ auto, protože po dokončení ujelo pouze 500 kilometrů.

Chevrolet Corvette Sting Ray

Nezáleží, jestli máte krizi středního věku, nebo jste fanouškem amerických sportovních aut, protože v obou případech by vám neměla uniknout skutečně výjimečná Corvette. Modelový rok 1963 byl prvním rokem, kdy se sportovní Chevrolet představil s karoserií kupé. Splývající záď dekorovalo dělené okno, které už následující rok muselo ustoupit obyčejnému panoramatickému oknu.

Vzácný Sting Ray se v současné době nachází ve Francii v rukou pařížského sběratele, který jej nechal pečlivě zrestaurovat v dílnách specializované společnosti. Corvette tedy vypadá stejně jako v roce 1963, kdy byla doručena prvnímu majiteli.

Ferrari F50

Pro fanoušky italských superaut máme opravdovou lahůdku. Přestože byste čekali spíše ikonickou F40, její jízdní charakter byl podle mnohých majitelů a novinářů překonán pozdějším a trochu podceňovaným typem F50. Ten však oproti F40 údajně nabízí lepší řidičský zážitek, za což vděčí hlavně atmosférickému dvanáctiválci, jehož základ pochází z monopostu Ferrari 641 Formula 1 z roku 1990.

Stejně jako výše představené BMW M3 E30, i tohle Ferrari se v současné době nachází v Austrálii, dokonce i u stejného prodejce. Ptáte se, proč byste si jej měli koupit z takové dálky, když je v aktuální době F50 na prodej i v Anglii? Tenhle červený kus za dlouhých 21 let urazil jen devět tisíc a jeden kilometr.

Ford Escort RS 1600

Milujete historické závody a koluje vám v žilách skutečný vysokooktanový benzín? Pro takové z vás máme na seznamu přání Escort RS 1600 z roku 1973, který vznikl v počtu pouhých 1 200 exemplářů. Pokud čekáte auto, s nímž dvakrát ročně vyrazíte na veteránský sraz, jste vedle. Červený Escort v odstínu Sebring Red prošel důkladnou přestavbou a je připravený, aby mohl uhánět ještě rychleji, než v dobách své největší slávy.

Špičkově postavený motor má blok a hlavu válců z hliníku, dvojici karburátorů Weber 48, mazání se suchou klikovou skříní, chlazení s výkonnou vodní pumpou a s naladěním pro závody Group 2 dosahuje nejvyššího výkonu až 259 koní. Uvnitř karoserie nechybí ani čtyřstupňová manuální převodovka Quaife, čtyřpístkové brzdy AP Racing či nastavitelné tlumiče Bilstein. Připište Ježíškovi na seznam přání nápovědu, aby prodejce hledal v Portugalsku.

Lamborghini LM002

Existuje obrovské množství vozů z historie Lamborghini, které byste si mohli přát. Miura, Countach, Diablo a další. Pokud se však řadíte k milovníkům naprosto nepraktických dárků, a zároveň vám nevadí SUV, tohle auto prostě musíte mít – dvanáctiválcového italského mastodonta Lamborghini LM002, jehož základ vycházel z prototypu armádního speciálu Cheetah.

Úžasné černé LM002 se momentálně nachází v Monaku a jednoznačně se jedná o jeden z nejlepších exemplářů, které v tuhle chvíli trh nabízí. Má najeto necelých 77 000 kilometrů, číslo podvozku i motoru sedí s továrními archivy a hlavně prošlo extrémně nákladnou renovací u specialisty na Lamborghini.

McLaren P1 GTR

Moderní hybridní hyperauta ze svaté trojice jsou fascinující stroje, ale nemáte pocit, že se stávají „obyčejnými“? Tenhle zvláštní problém může bez větších problémů vyřešit nabídka prodejce ze Švédska, jež je nabídkou, která se prostě neodmítá.

Jedná se o stříbrný McLaren P1 GTR s povolením pro provoz na veřejných komunikacích. Modifikace umožňující toto použití byla povedena specializovanou společností Lanzante, ale nově získanou schopnost zatím nikdo nevyužil. Ačkoliv bylo auto vyrobeno už v roce 2016, stojí v klimatizované sbírce s nájezdem padesáti kilometrů.

Mazda Cosmo Sport

Mazda v roce 1967 uvedla na trh kupé Cosmo, jehož pomocí oficiálně zahájila život vlastního rotačního motoru podle původního návrhu Felixe Wankela. Během pětileté produkce vzniklo pouhých 1 176 exemplářů, z nichž naprostá většina zůstala na území domácího Japonska.

Jeden z takových kousků se však v současné době nachází ve Spojených státech amerických a čeká na místo pod vaším vánočním stromečkem. Auto bylo dovezeno do Ameriky v roce 2009 a předtím vystřídalo pouhé dva japonské majitele. Originální Cosmo Sport s nájezdem 42 849 kilometrů je momentálně ve vlastnictví specialisty Glenna Robertse, takže se nemusíte bát, že by vám Ježíšek přinesl zajíce v pytli.

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

Zajímá vás, jak se v polovině padesátých let minulého století cítili řidiči tehdy nejrychlejšího auta na světě? Pokud jste letos byli vážně hodní, dost možná to zažijete na vlastní kůži. Dopomůže vám k tomu Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, který byl doručen prvnímu majiteli v New Yorku přesně 6. května 1955.

Stříbrnému exempláři s modrým koženým interiérem nechybí původní prodejní dokumentace a na přelomu tisíciletí byl převezen zpět do Německa, kde prošel kompletní renovací. V zemi svého původu nakonec zůstal a jeho přístrojová deska se pyšní fascinující číslovkou. Od roku 1955 urazil pouhých 8 260 kilometrů.

Porsche Carrera GT

Porsche Carrera GT je podle mnohých automobilových nadšenců posledním opravdovým supersportem. O nekompromisním poslání svědčí i skutečnost, že lze vývoj projektu 980 vystopovat až k závodním speciálům pro Le Mans, jimiž jsou 911 GT1 a LMP1-98. Porsche později pracovalo na vývoji nového prototypu pro rok 1999, ale veškeré snahy byly zmařeny kvůli vývoji SUV Cayenne, jež však výrazně přispělo k modernímu úspěchu značky.

Čas investovaný do nákladného vývoje byl později zužitkován, když se Porsche rozhodlo zkonstruovat superrychlé auto pro běžné silnice. Uprostřed něj se nacházel uřvaný vidlicový desetiválec, jehož zvukový projev se dodnes řadí k těm nejlepším na světě, spojený s šestistupňovým manuálem.

Jestliže jste si nevybrali žádné z aut ukázaných výše, tohle si okamžitě zamilujete. Stříbrná Carrera GT byla doručena do Francie v roce 2006 a měla by se bez pochyb stát hlavní hvězdou jakékoliv sbírky supersportů a Porsche. Počítadlo kilometrů totiž ukazuje pouhých 1 700 kilometrů! Stále pochybujete o jejím bezchybném stavu? Někdo si ji vzal do vlastního bytu, aby ji nafotil do inzerátu.

Bugatti 1300 Concept: Bráška EB110 měl konkurovat Mazdě MX-5

Může se to zdát jako šílený nápad, ale Bugatti, tehdy vlastněné mužem jménem Romano Artioli, se skutečně rozhodlo, že postaví soupeře pro úspěšnou Mazdu MX-5.

Číst celé

Mercedes-Benz 300 SL: Na přání Američana

Ikonický „Gullwing“ původně vznikl jako závodní auto, ale jeho úspěchy byly předzvěstí dobrých prodejů produkční verze.

Číst celé

Nejepičtejší závod, který svět neviděl

Duel mezi dvěma mistry volantu na Nordschleife bohužel nebylo jak zaznamenat. Vše se seběhlo příliš náhodně a rychle.

Číst celé

Dodge Challenger: Počátek příběhu amerického vyzyvatele

Příchod pony cars pro jednotlivé automobilky znamenal naději na vysoké zisky. S tímto cílem koncern Chrysler zkonstruoval vůz, který se stal nejen prodejně úspěšným, ale i filmovou hvězdou.

Číst celé

BMW Z18: Překvapivě zásadní koncept

BMW Z18 bylo kombinací motorky a auta. Nikdy se nevyrobilo a vlastně jsme ho málem ani neznali, ale poměrně významně ovlivnil trend automobilového průmyslu po další desetiletí.

Číst celé

California byla pro Ferrari až nečekaně významná

California byla důležitější, než by se zprvu mohlo znát. Přinesla totiž několik významných prvenství a po dlouhých letech oživila řešení, které se naposledy objevilo v útrobách ikonické F40.

Číst celé