McLaren: Elektrický model musí vydržet 30 minut na okruhu

Současná technologie baterií však zatím nedokáže poskytnout takovou kapacitu.

Britský McLaren se po návratu na scénu v roce 2010 velmi rychle rozkoukal a úspěšně se mu daří šlapat na paty dlouholetým hráčům na poli supersportů. Automobilka se však po vzoru Ferrari či Lamborghini nechystá vrhnout do vývoje moderního SUV, ale zaměřuje se zcela jiným směrem.

Společnost McLaren Automotive si je vědomá trendů vývoje a postupem let se pokusí přesunout od automobilů s běžnými spalovacími motory k elektrifikovaným pohonům. Podle slov generálního ředitele, jímž je Mike Flewitt, ale není technologie baterií tam, kde jí inženýři McLarenu potřebují. Elektrický supersport musí být „použitelný“ a zcela bez kompromisů. Co tím myslí?

Úroveň vyvinuté technologie stále nedosahuje úrovně, jaká je potřeba. Důkazem je chorvatský elektrický hypersport Rimac schopný podávat vysoké výkony, ale jakmile vyrazí na trať, v plné rychlosti dokáže kroužit jen krátce. McLaren si přeje, aby sportovní vůz z jeho dílen dokázal kroužit alespoň po dobu 30 minut bez nutnosti nabíjení. Baterie se zatím nízkou kapacitou jsou navíc příliš těžké.

Flewitt odhaduje, že potřebná úroveň vývoje bude dosažena nejdříve v roce 2025. Do té doby bude každý model v nabídce McLarenu elektrifikovaný za pomoci hybridního hnacího ústrojí. Do roku 2025 by zároveň mělo být uvedeno na trh osmnáct nových modelů. Dva z nich určitě rozbuší srdce opravdových nadšenců, jelikož první z nich bude nástupce plug-in hypersportu P1, druhý nazvaný Speedtail se vydá ve vyjetých kolejích rekordního supersportu F1.

Ferrari 575M s manuálem je důvod, proč existují sny

Zvuk atmosférického vidlicového dvanáctiválce je jen těžko překonatelný.

Číst celé

Počátek neočekávaného úspěchu. Zrození Fordu Mustang

Jen málokdo věřil myšlence na úspěch tohoto modelu, ale opak byl pravdou. Pony car se stal hitem již v den svého představení a nyní, po více jak padesáti letech od onoho dne, je jedním z nejslavnějších amerických sportovních vozů.

Číst celé

Citroën C6 Lignage: Nadějná socha na kolech

Citroën řadíme mezi ty významnější automobilky naší historie. Prodával nádherná a revoluční auta, nebál se riskovat a bohužel často prohrával. Dnes tu máme Citroën C6 Lignage, koncept symbolizující plané naděje Citroënu na přelomu milénia.

Číst celé

Ferrari Dino bylo pomníkem zesnulého syna

Malé Ferrari, které v posledních letech zažívá boom mezi sběrateli. Jeho vznik je bohužel doprovázen hořkou pachutí ztráty milovaného syna.

Číst celé

Tekuté řetězy dodávaly Chevroletům trakci na sněhu

Přilnavost pneumatik v zimních podmínkách zlepšovalo jednoduché řešení.

Číst celé

Eliška Junková: Drobná dáma za volantem bugatky

Nadějně vyhlížející závodní kariéru Elišky Junkové ukončila tragická smrt manžela na Nürburgringu.

Číst celé