Lancia Delta Futurista oživuje ikonu rally

Je fantastická, ale za cenu rovnající se supersportům je bohužel těžko dostupná.

Moderní pojetí automobilových legend v poslední době opravdu frčí. Singer Vehicle Design úspěšně obnovuje výrobu vylepšených historických Porsche 911 a společnost Manifattura Automobili Torino dříve tohoto roku uvedla na trh novou podobu legendárního Stratosu. Nyní se na světě objevuje další oživená legenda Lancie, jíž je úžasná Delta Futurista.

Za projektem stojí společnost Automobili Amos, jejímž cílem je přivést milovanou Deltu Integrale z roku 1989 do dnešního automobilového světa plného těžkých počítači řízených vozů. Jednoduchost, analogie a opravdový zážitek z řízení. Tak je prezentována romantická představa muže, který je opravdovým fanouškem rychlé Delty. Jak Eugenio Amos sám říká, bylo mu pouhých sedm let, když válela na tratích rychlostních zkoušek rally.

Exteriér nového vozu se od původního liší přepracovaným bodykitem, jehož díly jsou kvůli snížení hmotnosti vyrobené z uhlíkového vlákna. Výraznou změnou je odstranění páru zadních dveří. S použitím ultralehkého materiálu váží přepracovaná Delta pouhých 1 250 kilogramů. Interiéru dominují přední sedadla Recaro, upravený volant, hliníkové pedály a karbonové obložení.

Restomod, jak se modernizovaným klasickým autům oficiálně říká, pohání motor o síle 330 koní, jehož síla putuje na všechna kola skrze zesílenou originální převodovku a odolnější hnací hřídel a diferenciály.

Jedinou vadou na kráse Delty Futurista je prodejní cena. V přepočtu stojí přibližně 7,7 milionu korun. Za tolik peněz lze pořídit například slušně vybavené Ferrari 488 GTB. Pokud však po moderní Deltě toužíte i nadále, měli byste být rychlí, jelikož vznikne jen 20 exemplářů. Jeden z nich už zaplatil i zakladatel společnosti Singer Vehicle Design.

Skrytá hrozba v motoru Jaguaru XK8. V čem je problém?

V motorovém prostoru Jaguaru XK8/XKR vyrobeného před rokem 2000 se ukrývá nebezpečné tajemství. Nikasilem ošetřené stěny válců totiž mohou znamenat problém.

Číst celé

Ferrari F40: Oslava čtyřicátin, která vstoupila do dějin

Rally skupiny B zaujala mnoho značek, u kterých bychom v současnosti nečekali účast v podobném šampionátu. Jednou z nich bylo i Ferrari, jenž se nakonec nestihlo zúčastnit, ale zkušenosti z vývoje přeneslo do návrhu jednoho z nejlepších superaut všech dob.

Číst celé

Moderní motorsport je nuda a já znám řešení problému

Myslím si, že je moderní motorsport jednoduše nudný. Může za to snaha být rychlejší a rychlejší, která si však vybrala daň v podobě úpadku divácké zábavy.

Číst celé

Lamborghini LM002: Nepřijato do vojenské služby

Lamborghini postupně odhaluje světu své nové luxusní SUV, které se stane nástupcem mastodonta jménem LM002, jenž byl prvním sériově vyráběným offroadem ze Sant‘ Agaty Bolognese.

Číst celé

Rodinné čtyřkolky, které Japonci nedali světu

Nadupané čtyřkolky se závodními geny v rodinných karoseriích. Auta, po nichž by měl toužit každý rychlý taťka.

Číst celé

Martini Racing ikonou motorsportu

Zapamatovatelná zbarvení k motorsportu patří a mnohdy se vryjí hluboko do naší paměti. Martini Racing je dobrým příkladem.

Číst celé