Katovna: Svými rozměry je to superrychlý obchoďák

Třetí Katovna v pořadí hodnotí nejen rychlé varianty běžně dostupných aut, ale i jednu žhavou sportovní novinku.

Škoda Octavia RS

Lukáš:

Sen českého chalupáře, který stojí frontu na úsporné TDI. Možná bych ji za to mohl hanit, ale přiznám se, že bych si TSI klidně koupil jako auto na denní ježdění. Proč? Je praktické a když chce chcete za volantem bavit, opravdu to jde.

Jirka:

Já nikdy ORS neřídil, tak nevím, jestli se na ní mám dívat jako na hot-hatch, nebo jen jako na rychlejší a tvrdší Octavii. Tak jako tak, nevidím důvod, proč ji upřednostnit před lehce jetým BMW 3 s třílitrem, ať už benzínovým, nebo naftovým. Diskrétnost, skromnost? Když někde uděláte myšku, okolní provoz vás bude nenavidět úplně stejně.

Honza:

Ovce sou užitečné a příjemné, ale to, že si ale nejrychlejší z nich myslí, že se může oblíkat jak chce, z ní jen dělá jen komickou potravu. Sedačky ale aspoň vyztuží tělo a benzínová verze zní lépe než A45 AMG.

Tomáš:

Ovce v „eReSu“ je v Česku prostě pojem. Jedni ji mají jako svatý grál, druzí ji zatracují. Pro mě osobně je to nejlepší moderní Škodovka od dob první Octavie RS. Sportovní načiní to rozhodně není, avšak pro svižnou jízdu na rozbitých českých silnicích to bohatě stačí.

BMW X5 M

Lukáš:

Nemám rád SUV a nechápu smysl X5 M. Rychlý přepravník manažerů na dálnici? Dost možná, ale tam to končí. Nadupaný motor a těžiště vysoko nad zemí jsou divná kombinace pro BMW M. Svými rozměry je to superrychlý obchoďák. Nemám ho rád.

Jirka:

Já bych to neviděl tak dramaticky. S běžnou X5 jsem najezdil pár tisíc kilometrů a je to neoddiskutovatelně skvělé auto. S motorem M to tedy logicky bude rychlé skvělé auto. Že prý zrada hodnot, znásilnění ///M, zločin proti přírodě? Já říkám – uvažujte nad tím z té druhé strany.

Honza:

Vyšší podvozek, posaz a delší tlumiče mohou být často výhodou. Není to zadokolka, ale pro hovadskou jízdu se hodí. Kromě vysokých provozních nákladů a mega opotřebení by mě ale strašila údajná nespolehlivost honěného motoru.

Tomáš:

„Sportovní SUV.“ No, zní to úsměvně, ale tohle přesně dnešní movitější lidé chtějí. Pokud to vezmu z mé strany, takové auto ztrácí smysl. Vysoká hmotnost, vysoké těžiště spolu s vysokým výkonem jsou důkazem úžasných náklonů karoserie a nekonečné nedotáčivosti. Podle mě není cool.

TVR Griffith

Lukáš:

Comeback TVR jsem netrpělivě očekával a bavil mě každý teaser, který vypustili. Přiznám se, že jsem chvíli zapomněl na historii značky a nečekal, že představí takové hardcore náčiní, jakým nový Griffith je. Jestli existuje titul „Nové auto minulého týdne“, tak znám svého vítěze. Doufám, že z toho nebude další zklamání.

Jirka:

TVR fandím a mám radost, že puristické ignorování moderních přístupů je zpátky ve hře. Ovšem, auto nikterak sexy není, výdechy klimatizace působí jako garáž-bastl a na prvních oficiálních fotkách jsou odrazy nějakého skladiště. Přál bych si, aby to na mě dělalo lepší dojem.

Honza:

Na nejnovějších TVR minulé éry bylo spousta detailů, nové nevypadá tak promyšleně. Třeba odstátá červená tlačítka a výdechy klimatizace jak z bagru působí jako uspěchané dílo rádoby emotivního spotřebního designéra. Doufám, že nebude jezdit jako Mustang a že Cosworth udělá z V8 něco jako NASCAR motor.

Tomáš:

Já mám z toho auta strašnou radost. Takových „comebacků“ moc není, ještě když je řeč o malé automobilce z Anglie, která vyrábí pouze jeden model. Auto vypadá fantasticky, použitá technika je té pravé „anglické koncepce“ a já TVR přeju jen to nejlepší. Jen prosím, ať si ze slovníčku vyškrtnou takové zkratky jako: SUV.

Bugatti Type 57 SC Atlantic: Jedno z nejdražších, jedno z nejvzácnějších

Bugatti Type 57 SC Atlantic se v současnosti řadí k nejdražším a sběrateli nejvíce vyhledávanějším autům na planetě. Jeden ze čtyř vyrobených kusů téměř zničil vlak, další byl ukryt Francouzy před německými okupanty během druhé světové války a už nikdy nebyl nalezen.

Číst celé

Ferrari F430 bylo na běžné ježdění i na okruh

Osmiválcová Ferrari s motorem uprostřed jsou u zákazníků velmi oblíbená. Skvělý design, silný motor, výborné jízdní vlastnosti a aura italské značky se vzpínajícím se koněm ve znaku. To vše je dělá lákavými.

Číst celé

Prototypy Ferrari: Designové i technické unikáty

Šestice známých i neznámých konceptů nesoucích jméno slavné maranellské továrny. Kolik z nich jste dodnes znali?

Číst celé

Oblíbeným autem Ferruccia Lamborghiniho byla zapomenutá Jarama

Jméno Ferruccia Lamborghiniho je nejčastěji spojováno s opravdovými supersporty, k nimž se řadí Countach, Murciélago či Aventador. Oblíbený vůz zakladatele Lamborghini byl ale jiného střihu.

Číst celé

Seznamte se s dívkou, po níž má Lotus Elise své jméno

Malý sporťák nese jméno vnučky tehdejšího majitele automobilky.

Číst celé

Ford Sierra RS500: Auto králů bez koruny

Konec osmdesátých let byl ještě dobou, kdy se v motorsportu hledaly skuliny v pravidlech, aby se dalo legálně podvádět.

Číst celé