K životnímu nákupu stačí 2 miliony. Tahle auta musíte koupit právě teď

Ceny na trhu s ojetými zajímavými auty rostou skoro exponenciální řadou, ale pokud máte pod postelí schované dva miliony, můžete pořídit opravdu skvělá sportovní a supersportovní auta. Tohle je můj výběr.

Nevím, jak dlouho to vlastně potrvá, ale současná ekonomická situace přeje investování do aut. Stroje, které původně vznikly, aby sloužily člověku, se v posledních letech stávají lukrativním způsobem, jak uložit peníze.

S mým dobrým kamarádem velmi často řešíme, jaké zajímavé klasické auto by měl pořídit do vlastní garáže, které by mu v budoucnu mohlo vydělat snadné peníze. Naše pátrání však často končí v nedostupných výšinách. Jaká je nejlepší investice do dvou milionů korun? Takovou otázku jsem si položil jednoho sobotního večera a dal se do hledání, přičemž jsem našel několik vhodných adeptů, za něž bych takovou částku rád utratil.

V návaznosti na to jsem sestavil seznam svých favoritů přinášejících radosti i starosti, které bych si s obrovskou porcí lásky přivedl do života. Následující seznam obsahuje pět sportovních aut, jež lze pořídit za částku mezi jedním a dvěma miliony korun. Tahle auta už nikdy nebudou dostupnější a navíc vás doslova pohltí svým charakterem.

Audi R8 4.2 FSI

Sportovní Audi s osmiválcovým motorem uprostřed je vlastně sázkou na jistotu. Počin německých inženýrů pokračuje tam, kde skončila legendární Honda NSX. Cenově dostupné kupé s designem drahého supersportu nabízí optimální mix rychlého svezení s každodenního použití. Vidlicový motor je převzatý z ostrého sedanu RS4 a disponuje mazáním se suchou klikovou skříní. Vhodným hledaným parametrem při nákupu je manuální převodovka, jelikož automatický R-Tronic mění jednotlivé rychlostní stupně příliš dlouho. Důkazem o úžasnosti Audi R8 je skutečnost, že Jeremy Clarkson krátce po jejím uvedení přemýšlel, zda by se neměl zbavit svého Gallarda a koupit právě lidový supersport z továrny Audi.

Ferrari 550 Maranello

Položili jste si někdy otázku, jak zkonstruované má být opravdové plnotučné Ferrari? Podle staré ideologie zakořeněné hluboko v DNA italské značky by mělo mít vidlicový dvanáctiválec uložený v přední části karoserie typu grand tourer. To je případ úžasného 550 Maranello, které přišlo na trh v roce 1996 a setrvalo na něm následujících pět let. Název vozu odkazoval na 5,5 litrovou hnací jednotku a město, v němž Ferrari vyrábí superauta už dlouhá desetiletí. Z montážní linky odjelo pouhých 3 083 exemplářů, přičemž všechny byly vybavené šestistupňovým manuálem s otevřenou kulisou řazení. Ferrari 550 Maranello je z mého pohledu tím nejkrásnějším GT, které kdy ve Ferrari vyráběli.

Ferrari 612 Scaglietti

Ačkoliv ve svém výběru už jedno dvanáctiválcové GT z dílen Ferrari mám, nemůžu opomenout ani první čtyřmístný model 21. století v podobě 612 Scaglietti. Proč? Některé z kusů nabízených v inzercích můžete pořídit za cenu shodnou s typem 550. V tomto případě se však bavíme o čtyřmístném Ferrari, jež vznikalo mezi lety 2004-2011. Pod jeho kapotou byl uložený 5,7 litrový motor V12 dosahující 540 koní, který posílal výkon na zadní kola skrze šestistupňový manuál či sekvenční převodovku F1. 612 Scaglietti bylo zároveň druhým modelem značky s kompletně hliníkovou karoserií, čímž navázal na prvenství typu 360 Modena. Karoserie vznikala přímo v karosárně Scaglietti a následně bylo ve Ferrari smontováno 3 025 exemplářů. Tipnete si, kolik z nich mělo manuál? Pouhých 199.

Lamborghini Gallardo

Podobně jako v minulém odstavci zmíněná 360 Modena, i Lamborghini Gallardo bylo několik let mým opravdovým autem snů. Přestože dospělejší Murciélago bylo opravdovým lambem, na Gallardu mě fascinoval jednoduše střižený design s konvenčními dveřmi a uřvaný vidlicový desetiválec uložený uprostřed. Ten v pětilitrové podobě disponoval výkonem 500 koní, ale s modernizací provedenou spolu s uvedením otevřené varianty Spyder povyskočila vytvářená síla až na hodnotu 520 koní. Lidový model značky nesoucí název odhodlaného bojového býka je stále nejprodávanějším autem v historii Lamborghini. Včetně dvou postupných faceliftů se prodalo dohromady 14 022 aut. I přes výkonnější modernizace bych zvolil auto v původní podobě, ale mé dilema by vzniklo v okamžiku, kdy bych se rozhodoval mezi manuálním šestikvaltem a sekvenční převodovkou E-Gear.

Porsche 911 (996)

„Devětsetjedenáctka“ je na trhu už dlouhých 55 let a poslední generace stále nese základní křivky té první. Někteří ze zákazníků již dlouhodobě volají po změnách, z nichž první opravdová přišla na konci devadesátých let, kdy se ve Stuttgartu odvážili výrazně přepracovat příď svého ikonického modelu. Svět následně praštil designéry přes ruce, jelikož světla pocházející z Boxsteru zkrátka nebyla hezká. S odstupem času si však říkám, že se mi výsledek jejich snažení začíná zamlouvat, hlavně v případě původní verze s nezměněným tvarem světlometů. Ty ale nebyly jedinou důležitou změnou, s níž generace 996 přišla na trh. Stala se totiž historicky první 911, jejíž plochý šestiválec byl chlazený kapalinou. To je hlavní důvod, proč si myslím, že by se kontroverzní Porsche mohlo stát investičně zajímavým sportovním autem i přes více než 175 tisíc vyrobených exemplářů.

Hot Wheels je nejlepší video s Ferrari F40, které letos uvidíte

Supersport postavený za účelem oslav 40. výročí Ferrari se prohání po Itálii na plný plyn.

Číst celé

Výrobu Jaguaru XK120 zdržel poválečný nedostatek

První sportovní vůz Jaguaru, který vznikl po druhé světové válce, byl mimořádným úspěchem. Těšil se velkému zájmu ze strany zákazníků, dařilo se mu na závodních tratích a dokonce se zařadil mezi nejrychlejší auta své doby.

Číst celé

Martini Racing ikonou motorsportu

Zapamatovatelná zbarvení k motorsportu patří a mnohdy se vryjí hluboko do naší paměti. Martini Racing je dobrým příkladem.

Číst celé

Píše se rok 1991 a my vám představujeme nejlepší auto na světě

15. září 1991 bylo najednou na zámku ve Versailles a pod obloukem Le Grande Arche v pařížské čtvrti La Défense vystaveno něco neuvěřitelného. Stalo se tak přesně 110 let od narození slavného zakladatele značky Ettoreho Bugatti.

Číst celé

Dino Pininfarina Berlinetta Speciale: První Ferrari s motorem uprostřed

Prototyp Dino Pininfarina Berlinetta Speciale, vycházející ze závodního Ferrari 206 P Dino, sehrál důležitou roli při přípravách malého Ferrari s motorem uprostřed, které položilo základy nejúspěšnějším modelům značky.

Číst celé

BMW M6 jako vrchol jedné éry mnichovské automobilky

Koupit si BMW M6 s motorem V10 se může zdát jako skvělý nápad, vždyť je to tolikrát oceněný skvost. Na druhou stranu, při provozování M6 na vás mohou čekat mnohá nepřijemná překvapení. Zajeli jsme za Petrem z Lanškrouna, který jednu takovou M6 má a jezdí s ní každý den, abychom zjistili, jak to je.

Číst celé