Hyundai překvapuje: Vyvíjí sportovní vůz s motorem uprostřed!

Sportovní Hyundai s motorem uprostřed bude vycházet ze závodního konceptu RM19.

Hyundai v roce 2014 představil koncept Veloster Midship s motorem uprostřed, který byl o rok později následován upravenou verzí RM15 s velkým úbytkem hmotnosti. Jihokorejská značka se nezastavila a na letošním autosalonu v Los Angeles představila novou verzi RM19.

Úsilí inženýrů není zbytečné, protože veškerý čas a peníze investované do ambiciózního projektu najdou využití už za několik let. Hyundai se rozhodl, že vyvine a uvede na trh sportovní vůz s motorem uprostřed! Tiskový mluvčí společnosti v rozhovoru pro magazín Car and Driver řekl, že vedoucí vývoje Albert Biermann nedělá koncepty jen tak.

Silniční model zůstane věrný konceptu RM19, který vychází z Velosteru, ale nebude mít šílené aerodynamické prvky a bláznivě rozšířené blatníky. Koncept s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 390 koní, který je přizpůsoben závodní specifikaci TCR, posílá sílu motoru na zadní kola skrze šestistupňové sekvenční převodovky.

O vývoji nového sportovního vozu Hyundai s motorem uprostřed zatím moc nevíme, ale podle oficiálních informací se můžeme začít těšit. Hyundai se v poslední době opravdu snaží, a když si něco vezme do hlavy, tak to dotáhne do konce. Nejvhodnějším příkladem může být skvělý Hyundai i30 Fastback N Performance.

LaFerrari: První svatý

Ještě před deseti lety byla myšlenka hybridního hyperauta pasé. Taková představa se líbila jen málokomu. Když se na to ale podíváme pořádně, nepůsobí jako špatný nápad.

Číst celé

Auto Avio Costruzioni 815: První auto od Enza Ferrariho

Enzo Ferrari se proslavil výrobou rychlých sportovních vozů, ale jen málokdo skutečně zná jeho první vlastní auto. AAC Tipo 815 vzniklo na zvláštní objednávku, aby se zúčastnilo náročného silničního závodu.

Číst celé

Koncepty vzdávající hold legendám. Vybrali jsme šest nejúžasnějších

Zběsilé křivky a technologie budoucnosti. To spojuje šestici konceptů, o nichž si myslíme, že je automobilky měly vyrábět. Bohužel se jich nikdy nedočkáme.

Číst celé

Marussia: Sen o ruském supersportu

Exotická superauta jsou převážně italskou záležitostí. Mnoho společností po celém světě se inspiruje příběhem značek Ferrari a Lamborghini a snaží se zapsat do historie zkonstruováním obdobného vozu. Někdy se však veškeré naděje rozplynou stejnou rychlostí, jakou vnikly.

Číst celé

Fiaty S.61, S.74 a S.76: 4 válce a objem až 28,3 litru

Závodění bylo před první světovou válkou opravdovou chlapskou záležitostí. Důkazem jsou tyto Fiaty s ohromnými čtyřválci.

Číst celé

Spin-off story. Jak se z neužitečného Opelu stala automobilka Bitter

Velké plány Opelu nevyšly, ale ujmul se toho někdo jiný. Tím byly položeny základní kameny automobilky Bitter, která je aktivní až dodnes. No, aktivní… ale pojďme od začátku.

Číst celé