Elektrický Jaguar E-Type Zero je skutečností. Můžete kvůli němu zničit originál

Prototyp elektrifikovaného legendárního sporťáku se poprvé ukázal na svatbě Prince Harryho. Jaguar nyní oznamuje výrobu produkční verze.

Elektromobily jsou nevyhnutelná budoucnost automobilového průmyslu. Když se na nedávné královské svatbě Prince Harryho a Meghan Markle ukázal ikonický Jaguar E-Type poháněný elektřinou, rozvířil mezi automobilovými nadšenci hlasitou debatu. Jaguar to však s výrobou myslí vážně a představil sériovou podobu na právě probíhající výstavě Monterey Car Week v Pebble Beach.

E-Type Zero, jak se vůz oficiálně jmenuje, bude vyráběný tovární divizí Classic a nabídka zahrnuje možnost přestavby již existujících historických exemplářů do podoby moderních elektromobilů. Podle slov společnosti se jedná o jedno z mála řešení, jak v budoucnu provozovat skvělá klasická auta.

Přestože Jaguar neoznámil oficiální technické specifikace a ceník, koncept využívá balíček akumulátorů o kapacitě 40 kWh, s nimiž je schopný ujet až 274 kilometrů. Elektromotor umístěný vpředu pohání zadní kola, přičemž zůstal zachovaný původní diferenciál. S moderním hnacím ústrojím E-Type Zero zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy, což je o vteřinu rychleji, než jak to zvládl originál ze šedesátých let. Elektrické hnací ústrojí zároveň váží o 80 kilogramů méně oproti původnímu řadovému šestiválci.

Zvnějšku se E-Type Zero totožný s původním autem, jedinou změnou jsou přední světlomety s technologií LED. Uvnitř se nachází digitální štít přístrojů a volitelný displej infotainmentu uprostřed palubní desky.

Standardní převodovka je pryč, jelikož elektromotor využívá stálý převod. Což nás přivádí k myšlence, jestli bychom E-Type Zero vlastně chtěli? Jako fanoušci historických aut bychom totiž postrádali návykový zvuk šestiválce a mechanický hluk točící se manuální převodovky.

Drift, aneb sledování cesty bočními okny

Slovo drift, neboli „unášení“ pochází z japonského „dorifuto“. Jízda dveřmi napřed se v posledních letech stala fenoménem, což Dominika dovedlo k tomu, aby se ohlédl za jejími počátky.

Číst celé

Dino Pininfarina Berlinetta Speciale: První Ferrari s motorem uprostřed

Prototyp Dino Pininfarina Berlinetta Speciale, vycházející ze závodního Ferrari 206 P Dino, sehrál důležitou roli při přípravách malého Ferrari s motorem uprostřed, které položilo základy nejúspěšnějším modelům značky.

Číst celé

Galerie: Reklamy na pestrobarevná BMW

Když se dnes podíváme po ulici, vidíme samá bílá, šedá nebo černá auta. Po barevných autech se nám stýská. A stýská se nám také po starých bavorácích a starých bavoráckých reklamách.

Číst celé

Seznamte se s dívkou, po níž má Lotus Elise své jméno

Malý sporťák nese jméno vnučky tehdejšího majitele automobilky.

Číst celé

Lancia Stratos: Dokázala to natřít i svému nástupci

Klínovitá Lancia dokázala navázat na sportovní úspěchy svého předchůdce a nenechala se zahanbit ani několik let po ukončení produkce.

Číst celé

Mazda RX-7 FD3S: Můj rok s rotační legendou

Japonská sportovní legenda, jež přitahuje davy milovníků automobilové kultury ze země vycházejícího slunce. Fanoušek Luboš se rozhodl, že se s námi podělí o příběh svého bývalého exempláře, který po dobu jednoho roku vyplňoval parkovací místo u jeho domu.

Číst celé