Corvette ZR1 se bála na okruhu a zavolala na tísňovou linku

Nejrychlejší Corvette současnosti umí být tak rychlá, že v některých zatáčkách dosahuje přetížení až 1,5 G.

Moderní auta už jsou velmi chytrá a snaží se chránit posádku ve svém interiéru. Své o tom ví i redaktor Automobile Magazine, který s novým Chevroletem Corvette ZR1 vyrazil na závodní okruh NCM Motorsport Park v americkém Kentucky. Výsledkem jeho zábavy byla trojice telefonátů na tísňovou linku GM OnStar.

K překvapení operátora však vůz ani jedinkrát neboural. Andy Pilgrim, redaktor magazínu a úspěšný závodník, totiž dostal nejrychlejší Corvette na pomyslný úplný limit jejích jízdních schopností. Kvůli vysokému přetížení, které místy dosahovalo hodnoty až 1,5 G, si auto s elektronickým mozkem usmyslelo, že muselo havarovat a okamžitě zavolalo o pomoc.

Poprvé k tomu došlo, když Pilgram začal silně brzdit do první zatáčky z rychlosti přesahující 240 kilometrů v hodině, podruhé se telefonát opakoval o minutu později a potřetí to Corvette nevydržela na konci téhož kola.

Chevrolet vydal prohlášení, že se podle jejich záznamů jednalo o úplně první případ, při němž některá z produkčních Corvette automaticky kontaktovala službu OnStar při rychlé jízdě, aniž by během ní došlo k nehodě.

Na celé video, které jednoznačně dokazuje úctyhodné jízdní vlastnosti amerického sportovního kupé, se můžete podívat právě teď.

Mini Cooper: Legenda z Rallye Monte Carlo

Mini se stalo závodní legendou již při svém testování, ale až nasazení na Rallye Monte Carlo dokázalo, že velké divadlo lze zahrát i s malým kašpárkem.

Číst celé

Tesla Model 3: Kvalita výroby dosahuje úrovně Kia z 90. let

Cenově dostupný model měl být sázkou na jistotu, jenže ne vždy to jde podle představ.

Číst celé

Peugeot 205 GTi: Malá (ne)řízená střela

Osmdesátá léta se v automobilovém průmyslu nesla v duchu rostoucí popularity rychlých hatchbacků. Volkswagen Golf GTI bývá často označován jejich otcem a prťavý Peugeot by mohl být jejich matkou. Více jak čtvrtstoletí starý hot hatch dodnes funguje jako měřítko pro téměř všechny ostré hatchbacky.

Číst celé

50 let smůly. Koupila si Tesla prokletou továrnu?

Když v roce 2010 mladá elektro-automobilka Tesla hledala své první pořádné výrobní prostory, dohodla se na odkoupení kalifornské továrny Toyoty. Jenže tato fabrika za svých dnes již 56 let existence zažila tolik nešťastných okamžiků, až si svět začal říkat, jestli není prostě prokletá.

Číst celé

BMW Z18: Překvapivě zásadní koncept

BMW Z18 bylo kombinací motorky a auta. Nikdy se nevyrobilo a vlastně jsme ho málem ani neznali, ale poměrně významně ovlivnil trend automobilového průmyslu po další desetiletí.

Číst celé

BMW Z3: Splněný sen nejen Jamese Bonda

Petr se rozhodl, že se s námi podělí o zážitky se svým vytouženým BMW Z3. Jaký tedy je možný konkurent Miaty?

Číst celé