Český Veyron překonal 400 km/h na dálnici. Sledujte jeho příběh

Bugatti Veyron českého majitele Radima Passera se stal světově prvním exemplářem, který oficiálně dosáhl rychlosti přesahující 400 kilometrů v hodině na veřejné dálnici.

Inženýři Bugatti měli při vývoji Veyronu jediný cíl: jejich nový počin se měl stát nejrychlejším sériově vyráběným autem na planetě, které však muselo nabízet komfort shodný s běžným kupé kategorie GT. Den 6. dubna 2005 se stal pro Bugatti a celý koncern Volkswagen Group historicky významný. Tisícikoňový supersport na tovární testovací trati v Ehra-Lessien dosáhl maximální rychlosti 408,47 kilometrů v hodině, s níž se stal světovým vládcem mezi sériovými auty na dlouhou dobu.

Takovou rychlostí ale Veyron nejezdí denně a každé její dosažení je důležitou událostí. Své o tom ví i český majitel Radim Passer, který se v roce 2015 stal prvním člověkem na světě, jež ve svém Bugatti dosáhl téměř nejvyšší možné rychlosti.

 

Po krátké zkušenosti s autem na testovací dráze v Německu se rozhodl, že by si zážitek rád zopakoval ve vlastním autě. Tým lidí, jehož součástí byli i inženýři Bugatti, se pustil do příprav jízdy, při níž mělo být dosaženo rychlosti 400 kilometrů v hodině na německé dálnici.

Usilovné snažení však nešlo podle představ, jelikož svou roli sehrálo nejen klima, ale i poškozená převodovka. Nakonec se ale vše podařilo a Radim Passer se spolu se svým synem oficiálně stali prvními lidmi, kteří s Veyronem jeli více než 400 km/h na veřejné komunikaci. Výsledná dosažená rychlostní hodnota byla 402,5 kilometrů v hodině. Video dokumentující přípravy a průběh zkušebních jízd můžete vidět pod tímto článkem.

První 911 pro chudé. Přivítejte Porsche 912

Typ 912 měl být menším bráškou slavné 911, ale zákazníkům se zalíbil natolik, že se v prvních letech prodával jako housky na krámě.

Číst celé

Ferrari 166 MM: Vítěz Le Mans řídil 23 hodin v kuse

První produkčním modelem Ferrari byl úspěšný závodní vůz, který značce přinesl historicky první vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Ovšem, nebylo to jednoduché.

Číst celé

Měření kompresí wankelu. Jak na to?

Chystáte se zakoupit auto poháněné rotačním motorem? Rozhodně nezapomeňte na změření kompresí jeho motoru dříve, než jej koupíte. Prozradíme vám, jak se to dělá.

Číst celé

Zábava za skvělou cenu. Hot hatche do 200 000 korun

Sedm rychlých hatchbacků, které pořídíte za rozumný peníz a při každodenním používání se budete královsky bavit. Nechybí turbodmychadla, kompresor, ani pětiválec.

Číst celé

6 speciálních edic Mustangu, které možná neznáte

Ford Mustang se prodával opravdu dobře, ale i přesto si vyžádal marketingový tah v podobě výroby speciálních edic. Některé však nebyly natolik úspěšné, jak se od nich očekávalo.

Číst celé

Nissan Skyline GT-R R34: Kult stvořený filmem a virtuální realitou

Málokteré auto se do srdce benzínových nadšenců zarylo takovou silou, jako Skyline GT-R R34. V České republice jsme jej poznali hlavně díky počítačovým hrám a filmové sérii Rychle a zběsile. Někdo jej zatracuje právě z těchto důvodů, ale dělá ho to špatným? Rozhodně ne.

Číst celé