Bugatti představuje nový unikát. Není ale už příliš drahý?

Bugatti vzdává hold legendárnímu modelu Type 57 SC Atlantic novým limitovaným hypersportem, který vznikl na platformě Chironu. I přesto se nemůžu zbavit dojmu, že jedna jeho vlastnost zachází do extrému.

Ženevský autosalon je v plném proudu a mezi desítkami nových vozů se představují i nejnovější sportovní a hypersportovní vozy. Značka Bugatti už před několika dny začala lákat na zbrusu nový jedinečný hypersport, který už podle původního teaseru vzdává hold ikonickému typu 57 SC Atlantic.

Ten v době před druhou světovou válkou vznikl v počtu čtyř exemplářů, ale jeden z nich byl během konfliktu nenávratně ztracen poté, co byl ukryt francouzským odbojem před německými okupanty. Nově odhalené slibované Bugatti La Voiture Noire vzdává hold právě tomuto konkrétnímu vozu.

Karoserie černého hypersportu je zhotovená z ručně vyrobeného uhlíkového vlákna a její fascinující design odkazuje na tvary původního černého Atlanticu. Šestice výfukových koncovek se může na první pohled znát jako zbytečný prvek, ale je nutné připomenout, že i původní Atlantic měl stejný počet. Vzhled celého vozu jako takový je dokonalé designérské mistrovské dílo, jehož součástí jsou retro tvary spojené s moderními LED svítilnami.

Vzhledem k tomu, že je vůz navržený a vyrobený na platformě současného Chironu, není překvapením, že s ním sdílí i hnací ústrojí. Čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový motor W16 tedy dosahuje maximálního výkonu 1 500 koní a točivého momentu až 1 600 newtonmetrů. Až doposud je tedy nový hypersport La Voiture Noire úžasně dokonalý, ale stále se nemůžu zbavit pocitu, že mi na něm něco vadí.

Ačkoliv vzácné Bugatti vzniklo jako dárek pro Ferdinanda Piëcha, generální ředitel značky Stephan Winkelmann při oficiálním představení odhalil informaci o hodnotě vozu. Cena jediného vyrobeného exempláře je podle jeho slov 16,5 milionu euro, což je v přepočtu v aktuálním kurzu přibližně 422 milionů korun. Bugatti La Voiture Noire se tedy kromě vysoké exkluzivity jediného vyrobeného kusu může pochlubit i titulem nejdražšího nového vozu všech dob.

Nechápejte mě špatně, ale už od prvního okamžiku si myslím, že je taková cena přemršťená i v případě takto vzácného vozu. Pro srovnání, Bugatti prodává základní Chiron za cenu od 61 milionů korun. Nové La Voiture Noire je tedy téměř sedmkrát dražší než auto, na jehož základech vzniklo! Velké množství nul v částce mě ale nepobuřuje do takové míry, jako její smysl.

Je mi zřejmé, že dodatečný vývoj a výroba speciální karoserie stojí další finanční náklady, ale skutečně může mít takovou hodnotu, nebo se jen trh s vzácnými auty začíná dostávat do nepochopitelných výšin? Jsem jediný člověk na světě s pocitem, že je takové auto předražené o přibližně polovinu ceny? Co si o tom myslíte vy, je to podle vás skutečná hodnota vozu, nebo jen další součást postupně nafukující se bubliny na trhu s vzácnými auty?

Nissan GT-R Liberty Walk: 890 koní a bōsōzoku

Japonská historie v moderní podobě s obrovskou porcí výkonu pod kapotou. Může tohle být vůbec špatné?

Číst celé

Lamborghini Diablo: Zuřivý býk z corridy

Klínovitý design s oblými hranami a surový dvanáctiválec. Legendární Diablo bylo pravověrným supersportem.

Číst celé

Martini Racing ikonou motorsportu

Zapamatovatelná zbarvení k motorsportu patří a mnohdy se vryjí hluboko do naší paměti. Martini Racing je dobrým příkladem.

Číst celé

Ford GT: Vzpomínka na Le Mans

Americký Ford se v novém tisíciletí rozhodl připomenout historii svých nejslavnějších modelů. Kromě jmen Mustang a Thunderbird značka oživila i jméno legendárního vítěze nejznámějšího vytrvalostního závodu na světě.

Číst celé

Pět předválečných závoďáků, které pravděpodobně neznáte

Pětice závodních aut, v nichž jezdili jen ti nejbláznivější muži na planetě. Kolik z nich znáte?

Číst celé

Nissan 200 SX S14 díl 1.: Čtyři roky s dvoukilem

Kupovat japonské auto v Německu je dobrý nápad, ale nejde udělat kšeft, když jde Turek na oběd.

Číst celé