Bugatti Divo: Cena okruhového Chironu přesahuje 100 milionů

Limitované Bugatti Divo je konečně venku! Za nižší hmotnost a vyšší přítlak, oproti Chironu, zákazníci bohatě zaplatí.

Automobilová výstava v kalifornském Pebble Beach běží v plných otáčkách a věhlasné značky představují svá nejnovější díla. Po vzoru minulých let nechybí ani Bugatti, které přivezlo očekávaný speciální vůz Divo. Poslední hypersport z Molsheimu vzdává hold slavnému testovacímu jezdci, jímž byl Albert Divo, a i při zachování luxusního interiéru se více zaměřuje na závodní okruhy.

Jako základ pro stavbu limitky posloužil Chiron, s nímž Divo sdílí čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový motor W16 o výkonu 1 500 koňských sil. V čem se však nový vůz liší, je design. Bugatti zapracovalo na tom, aby bylo Divo lehčí a rychlejší v zatáčkách. Vlivem několika nezveřejněných zásahů je hypersport o přibližně 36 kilogramů lehčí než Chiron a s výrazně přepracovanou aerodynamikou vzrostl aerodynamický přítlak o 90 kilogramů.

S větším úhlem odklonu kol klesla nejvyšší dosažitelná rychlost na „pouhých“ 378 kilometrů v hodině, ale vzrostlo dosažitelné boční přetížení. S hodnotou 1,6 G je oproti Chironu o desetinu G vyšší. Divo vystřelí na stovku za 2,4 sekundy a vysokorychlostní okruh Nardo obkrouží o osm vteřin rychleji, než jak to zvládne rychlejší bráška.

Na kolik taková sranda vyjde? Bugatti prodá jen 40 exemplářů, přičemž zákazníci za každý z nich zaplatí minimálně 125 milionů korun. Podle finanční společnosti Bloomberg je výrobní pořadník již kompletně vyprodaný.

Tekuté řetězy dodávaly Chevroletům trakci na sněhu

Přilnavost pneumatik v zimních podmínkách zlepšovalo jednoduché řešení.

Číst celé

Příběh závodního Mercedesu-Benz W154 ze sbírky Národního technického muzea

Každé auto, stejně jako každý člověk, má svůj příběh, jenž může vyprávět. Už jste někdy stáli v muzeu nad nějakým exponátem a říkali si „sakra, co má tohle auto vlastně za sebou?“ Tato myšlenka nás napadla, když jsme v Národním technickém muzeu stáli nad jedním historickým závodním Mercedesem.

Číst celé

Katovna: Akci vám odmoderuje jen o malinko lépe než Libor Bouček

Katovna podruhé. Dnes tu máme krabici od bot ve verzi kupé, jednu horkou novinku a prý příjde i Leoš Mareš.

Číst celé

JGTC/Super GT: Nejlepší okruhová série všech dob?

V nejprestižnějších japonských závodech jezdí nejrychlejší závodní auta ze všech s předobrazy v silničních modelech. Vozy evropských značek tu v nejrychlejší třídě vyhrály jen jednou.

Číst celé

Sportovní auta ztělesňující zklamání. Tahle se vážně nepovedla

Čtyřkolové ikony si připomínáme každým dnem, ale co auta, na něž mnohdy zapomínáme? Vybrali jsme šest takových, na něž svět zapomněl právem.

Číst celé

Youngtimer na obzoru: Audi R8 4.2 s manuálem

Tento článek bychom vlastně vůbec neměli vydat. Jakmile si totiž kultura automobilových nadšenců všimne zajímavého auta a udělá z něj legendu – nebo alespoň kult či youngtimera -, ceny začnou šplhat.

Číst celé